شناسهٔ خبر: 45968442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشت زندانی در مازندران به احترام شهدای گمنام آزاد شدند

ساری - ایرنا - دادگستری مازندران اعلام کرد که هشت تن از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان همزمان با حضور پیکرهای پاک شهدای گمنام در استان از زندان آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، مازندران از جمعه گذشته میزبان پیکر هشت شهید گمنام و ۲ شهید دارای نام و نشان دوران دفاع مقدس بود. پیکرهای پاک این شهیدان روز یکشنبه در شهرهای مختلف استان تشییع و به خاک سپرده شد. یک روز پیش از تشییع هم مراسم وداع با پیکرهای این شهیدان برگزار شد.

روابط عمومی دادگستری مازندران روز سه شنبه اعلام کرد : استان مازندران هفته جاری میزبان هشت شهید گمنام دفاع مقدس بوده است که پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز یکشنبه پس از برگزاری آئین وداع زندانیان نوشهر و آزادی هشت زندانی درقالب " نذر هشتم " ، توسط  مردم شهرستان چالوس تشییع و به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش ، مراسم با حضور مسئولان شهرستانی و همت دادگستری و اداره زندان این شهرستان برگزار شد و با کمک و یاری خیرین هشت زندانی جرایم مالی به برکت حضور شهدای گمنام طعم رهایی را چشیده و آزاد شدند.

مدیرکل زندان های مازندران نیز در این مراسم با اشاره به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: ستاد دیه استان با حمایت خیران نیکوکار در سال جاری بیش از ۴۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان که مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به صورت وام و ۶ میلیارد تومان به صورت بلاعوض بوده ،از زندان های استان آزاد کرد.
علی استادی افزود : امسال بیش از یکهزار و ۲۵۰ نفر از زندانیان جرائم عمدی و غیر عمدی بی بضاعت با کمک ستاد دیه ، انجمن حمایت از زندانیان ، خیرین، اخذ رضایت از شکات و مداخله شورای حل اختلاف از زندان های مازندران آزاد شدند.
وی گفت : با توجه مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا هشت هزارو ۵۰۰ سبد کالا در قالب  رزمایش کمک های مومنانه تحویل خانواده زندانیان نیازمند استان شد.

او افزود : همچنین امسال با کمک خیرین  ۲۰۰ بسته کالا به ارزش بیش از ۶۰ میلیون تومان نیز تهیه شد که در حال توزیع  بین خانواده زندانیان است.
مدیر کل زندان های مازندران گفت: در سال جاری تعداد چهار واحد ساختمان مسکونی با حمایت کارکنان زندان های استان و گروه های جهادی زندانیان و خیرین عزیز احداث و کلید ساختمان تحویل همسر زندانی شد و ۱۰ واحد ساختمان مسکونی نیز به صورت اساسی تعمیر و مرمت شد .

برچسب‌ها:

نظر شما