شناسهٔ خبر: 45968232 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سورپرایز خودروسازی هیوندای

ماشینی که برق تولید می‌کند

خودرو جدید هیوندای مانند یک باتری بزرگ چرخ دار عمل می کند و قابلیت این را دارد که در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

صاحب‌خبر -

براساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از وایرد، خودروسازی هیوندای خودروالکتریکی جدید خود را با نام IONIQ 5 تولید کرده است که نه تنها با یک بار شارژ می تواند 300 مایل حرکت کند، بلکه می تواند برق تلویزیون یا مایکروویو شما را نیز تأمین کند.

فارغ از این ویژگی، مهم این است که این اولین وسیله نقلیه از این شرکت است که از مارک IONIQ استفاده می کند ، که از این پس نشان دهنده تولیدات الکتریکی خودروسازی هیوندای است. این خودرو همچنین اولین اتومبیل ساخته شده بر روی جدیدترین کمپانی با عنوان Electric-Global Modular Platform (E-GMP) است.

هیوندای

اما عقبه و تاریخچه این تصمیم کجاست؟  IONIQ 5 از مفهوم هیوندای ’45’ EV پیروی می کند ، که در نمایشگاه بین المللی اتومبیل 2019 آلمان ظاهر شد و خود تحت تأثیر هیوندای پونی 1975 ، اولین خودروی تولید انبوه و صادراتی کره جنوبی قرار گرفت.

پنل های خورشیدی ، آینه های بال دوربین و یک نمایشگر سربالا به این خودرو افزوده شده است.

هیوندای

ویژگی های خارق العاده 

نکته جالب در این اتومبیل، سیستم شارژ آن است.. Hyundai’s E-GMP می تواند شارژ 400 ولت و 800 ولت را بدون نیاز به قطعات اضافی یا آداپتور پشتیبانی کند. این سیستم شارژ چندگانه اختراع شده، یک اختراع جهانی است. با یک شارژر 350 کیلوواتی ، IONIQ 5  فقط در 18 دقیقه می تواند از ده درصد تا 80 درصد شارژ شود. علاوه بر این ، شما تنها با 5 دقیقه شارژ تا 100 کیلومتر حرکت می کنید.

هیوندای

لذت باتری در اینجا متوقف نمی شود. IONIQ 5 همچنین قابلیت حمل بار توسط خودرو را دارد. یعنی چه؟  این بدان معنی است که شما می‌توانید از وسایل برقی، مانند دوچرخه الکترونیکی ، اسکوتر ، وسایل کمپینگ ، حتی تلویزیون و مایکروویو استفاده و با این خودرو شارژ کنید.

به طور کلی ماشین شما به یک بسته باتری عظیم همراه با چرخ تبدیل می شود.

از دیگر ویژگی های جالب آن می توان به سقف خورشیدی اختیاری اشاره کرد که با افزودن انرژی به بسته باتری در حال حرکت ، از قدرت الکتریکی خودرو پشتیبانی می کند. این سقف، 210 وات برق در ساعت تولید می کند و ظاهراً سالانه 1300 کیلومتر برد خواهد داشت و (بر اساس میانگین آب و هوای سئول) - 9 درصد صرفه جویی در هزینه شارژ را به همراه دارد.

 

نظر شما