شناسهٔ خبر: 45967841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگاهی به عملکرد نقل و انتقالاتی منچستریونایتد و منچسترسیتی

مدیران باشگاه‌های منچسترسیتی و منچستریونایتد در سال‌های اخیر برای جذب بازیکن هزینه‌های زیادی را انجام داده اند.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۰۴
کد خبر ۷۶۸۲۲۰۱
دانلود PDF

مدیران باشگاه‌های منچسترسیتی و منچستریونایتد در سال‌های اخیر برای جذب بازیکن هزینه‌های زیادی را انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ۵ فصل اخیر، تیم‌های فوتبال منچسترسیتی و منچستریونایتد در نقل و انتقالات بسیار فعال بوده اند و بازیکنان زیادی را به خدمت گرفته اند، اما نتیجه جام‌های این ۲ تیم در این ۵ سال متفاوت است.

در این فصل از رقابت های لیگ جزیره تیم فوتبال منچسترسیتی تاکنون از ۲۶ بازی خود در لیگ ۶۲ امتیاز کسب کرده است و در جایگاه اول لیگ برتر انگلیس قرار دارد. تیم منچستریونایتد هم از ۲۵ بازی اخیر خود ۴۹ امتیاز کسب کرده است و در رده دوم جای دارد.

تیم فوتبال منچسترسیتی تاکنون ۱۳ برد پشت سر هم را در لیگ کسب کرده است و یونایتدی ها هم تاکنون توانسته اند عملکرد قابل قبولی را در رقابت های لیگ از خود به نمایش بگذارند. این ۲ تیم در رقابت های اروپایی هم حضور دارند.

تیم منچستریونایتد در قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا باید به مصاف میلان ایتالیا برود و شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی هم باید در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف مونشن گلادباخ بروند.

در ادامه قصد داریم به عملکرد ۵ فصل اخیر این ۲ تیم در فصل های نقل و انتقالاتی بپردازیم.

تیم فوتبال منچستریونایتد در ۵ سال اخیر ۵۰۰ میلیون پوند برای جذب بازیکن هزینه کرده است و در این مدت آن ها ۳ جام کسب کرده اند. بهترین جایگاه این تیم در سال ۲۰۱۸ و در رده دوم لیگ برتر انگلیس و با ۱۸ امتیاز اختلاف با تیم منچسترسیتی بوده است.

سیتیزن ها هم در ۵ سال اخیر ۵۵۰ میلیون پوند برای خرید بازیکن هزینه کرده اند که در این مدت ۸ جام کسب کرده اند.

به نوعی می توان گفت که هر ۲ تیم شهر منچستر به یک میزان برای خرید بازیکن هزینه کرده اند، اما آمار‌ها برای منچستریونایتد در مقابل همشهری خود متفاوت است.

بیشتر بخوانید

برخی از بازیکنانی که منچستریونایتد در سال های اخیر جذب کرده به شرح زیر است.

خوان ماتا

او از چلسی به منچستریونایتد رفت و ۳۷ میلیون پوند برای این بازیکن هزینه شد، ولی در مجموع بازی‌های خوبی را برای تیم منچستریونایتد انجام داد.

آنخل دی ماریا

پس از جذب خامس رودریگز توسط باشگاه رئال مادرید؛ دی ماریا تصمیم گرفت کهکشانی ها را ترک کند. این بازیکن آرژانتینی پیشنهاداتی از منچستریونایتد و پاری سن ژرمن داشت اما تصمیم گرفت پیراهن شیاطین سرخ را بر تن کند. این بازیکن در یک ماه اول در منچستریونایتد آمار خوبی داشت اما به مرور زمان  افت کرد و جای خود را در ترکیب منچستریونایتد از دست داد و در آخر فصل با ۱۵ میلیون پوند راهی پاری سن ژرمن شد.

رادامل فالکائو، آنتونی مارشیال، زلاتان ابرهیمویچ، پل پوگبا، سانچز، لوکاکو و فرد و برونو فرناندز دیگر بازیکنانی هستند که مدیران منچستریونایتد در این مدت برای خرید آن ها دست به جیب شده اند.

برخی از بازیکنانی که منچسترسیتی در مدت  ۵ فصل اخیر جذب کرده به شرح زیر است.

رحیم استرلینگ

باشگاه منچسترسیتی در سال ۲۰۱۵ و با ۴۹ میلیون پوند رحیم استرلینگ را از تیم لیورپول به خدمت گرفت. این بازیکن تا کنون ۲۸۲ بار برای سیتیزن‌ها به میدان رفته که ۹۵ گل را به ثمر رسانده است و ۴۹ پاس گل برای هم تیمی‌های خود در جریان بازی ارسال کرده است.

کوین دی بروینه

یکی دیگر از خرید‌های خوب تیم منچسترسیتی کوین دی بروینه است. مدیران منچسترسیتی، این ستاره بلژیکی را در سال ۲۰۱۵ و با رقم ۵۵ میلیون پوند از تیم فوتبال ولفسبورگ به خدمت گرفتند.

کوین دی بروینه تا کنون برای تیم منچسترسیتی ۱۷۵ بار به میدان رفته است که ۳۹ گل برای تیمش به ثمر رسانده است و ۷۷ بار با پاس گل‌های دقیق خود، هم تیمی هایش را در موقعیت گل زدن قرار داده است.

روبن دیاز، رودری، زینچنکو، جان استونز، فران تورس و ریاض محرز از جمله بازیکنان خریداری شده منچسترسیتی هستند که می توان یکی از دلایل ۸ قهرمانی  منچسترسیتی در سال ها اخیر را، خرید های خوب این تیم دانست.

انتهای پیام/

نظر شما