شناسهٔ خبر: 45967426 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

بانک «جی‌پی مورگان» تحلیلش را اصلاح کرد؛

جی‌پی مورگان پیش‌بینی‌اش از میزان فروش آیفون در ۲۰۲۱ را کاهش داد

دیجیاتو

آیفون ۱۲ در هنگام عرضه اولیه به بازار با تقاضای گسترده‌ای روبه‌رو شد و حالا چنین تقاضایی در حال از بین رفتن است.

صاحب‌خبر -
گروه IT: آیفون ۱۲ در هنگام عرضه اولیه به بازار با تقاضای گسترده‌ای روبه‌رو شد و حالا چنین تقاضایی در حال از بین رفتن است. همین موضوع باعث شده بانک «جی‌پی مورگان» پیش‌بینی‌اش برای فروش آیفون‌ها در سال ۲۰۲۱ را کاهش دهد و به فروش ۲۳۰ میلیون گوشی اپل در سال جاری میلادی امید داشته باشد.
 
جی‌پی مورگان پیش‌بینی‌اش از میزان فروش آیفون در ۲۰۲۱ را کاهش داد
به گزارش بولتن نیوز به نقل از دیجیاتو، یکی از تحلیلگران جی‌پی مورگان به نام «سامیک چترجی» در یادداشتی پیش‌بینی کرده اپل در سال جاری میلادی، ۲۳۰ میلیون گوشی می‌فروشد که از تخمین قبلی‌اش مبنی بر فروش ۲۳۶ میلیون آیفون کمتر است. با وجود چنین کاهشی، اپل همچنان با ۱۳ درصد افزایش فروش گوشی نسبت به ۲۰۲۰ مواجه خواهد شد.

این تحلیلگر به علت کاهش پیش‌بینی میزان تولید قطعات و همچنین بررسی کانال‌هایی در چین که از تقاضای ضعیف‌تر از انتظار خبر می‌دهند، کاهش فروش آیفون‌ها در ۲۰۲۱ را پیش‌بینی کرده است.
 

کاهش تقاضا برای محصولات الکترونیکی پس از فصل تعطیلات منطقی به نظر می‌رسد، اما به گفته چترجی کاهش تقاضا برای آیفون ۱۲ مینی و همچنین کاهش عرضه آیفون ۱۲ پرو نشان‌دهنده تقاضای کمتر برای آیفون‌های ۲۰۲۰ هستند. چترجی هم راستا با گزارش‌های قبلی، انتظار دارد اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ تولید آیفون ۱۲ مینی را متوقف کند. با این وجود گزارش‌ها از تولید آیفون ۱۳ مینی خبر می‌دهند.

چترجی انتظار دارد کوپرتینویی‌ها در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۵۲ میلیون گوشی به فروش برسانند که ۳ میلیون از پیش‌بینی قبلی کمتر است. با این حال این تحلیلگر از فروش ۴۲ میلیون گوشی در فصل دوم ۲۰۲۱ خبر می‌دهد که بسیار بیشتر از پیش‌بینی قبلی‌اش مبنی بر فروش ۳۶ میلیون آیفون است.

به گفته چترجی، در حال حاضر دلیلی برای تغییر پیش‌بینی جی‌پی مورگان برای میزان فروش آیفون‌ها در نیمه دوم ۲۰۲۱ وجود ندارد و انتظار دارد که در نیمه اول ۸۰ تا ۹۰ میلیون آیفون تولید شود.

با وجود چنین تغییراتی در پیش‌بینی میزان فروش آیفون، این تحلیلگر انتظار کاهش بسیار کمی در درآمد هر سهم اپل دارد. در حقیقت به باور چترجی، این میزان از ۴.۶۵ به ۴.۶۰ دلار کاهش پیدا می‌کند. در نهایت به گفته این تحلیلگر، ارزش سهام کوپرتینویی‌ها تا پایان سال جاری میلادی به ۱۵۰ دلار می‌رسد.

نظر شما