شناسهٔ خبر: 45966658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

معاون علوم پزشکی قم:

قم در آستانه ورود به منطقه زرد کرونایی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شرایط کرونایی قم آبی اما بشدت نگران کننده است و با ادامه روند کنونی احتمال می رود به زودی بار دیگر وارد منطقه زرد شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مفدا از قم، سیامک محبی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی در سالن کرامت استانداری قم، افزود: میزان مراجعه به مراکز سرپایی و تست های مثبت کرونایی در سطح این استان در دو هفته اخیر با روند افزایشی همراه شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان کودکان قم با روند پر شدن تخت های بیمارستانی روبه رو شده و این یکی از نقاط آسیب و نگران کننده این روزهای نظام سلامت در سطح استان است.

محبی گفت: از ۴۶ مورد تست کرونای انگلیسی در قم که به پاستور ارسال شده نتیجه آزمایش ۳ مورد مثبت بوده اما احتمال دارد تعداد واقعی این افراد در سطح استان بسیار بیشتر از این تعداد است.

وی اظهار کرد: یک بیمار ۷۲ ساله، یک بیمار ۲۷ ساله و یک کودک ۱۰ ساله در قم به کرونای انگلیسی مبتلا شدند که هر سه این افراد سابقه مسافرت دارند.

به گفته وی، ابتلای جمعی به کرونا همچنان در قم نگران کننده است و با ادامه تجمعات و دید و بازدیدهای خانوادگی باید انتظار انفجار کرونایی انگلیسی و یووهانی را در روزهای پایانی سال داشته باشیم.

محبی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در اغلب حوزه ها و مشاغل با روند کاهشی روبه رو شده و عادی انگاری کووید۱۹ مساله ای غیرقابل انکار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح شهید سلیمانی از جمله عوامل مهمی است که تاکنون اجازه نداده تا موج چهارم کرونا در قم شلعه ور شود.

به گفته وی، زحمات مرکز بهداشت قم و نیروهای طرح شهید سلیمانی در مسیر مبارزه با کرونا نادیده گرفته شده و تلاش های آنها در هیچ کجا دیده نمی شود و این افراد را به حق می توان سربازان گمنام سلامت نامید.

انتهای پیام/

نظر شما