شناسهٔ خبر: 45966606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویش اهدای خون فوتبالی‌ها در قزوین به راه افتاد

قزوین – ایرنا - دبیرهیات فوتبال استان قزوین از راه اندازی پویش اهدای خون فوتبالی‌های استان به منظور تأمین ذخایر خونی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود عبدالهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرساله در واپسین روزهای سال و آستانه سال نو آمار اهدای خون کاهش می‌یابد و این در حالی است که نیاز به خون همیشگی است و ادامه حیات و نجات جان بسیاری از بیماران در گرو وجود ذخایر خون کافی و سالم در مراکز انتقال خون سراسر کشور است.

دبیرهیات فوتبال استان قزوین گفت: با توجه به احتمال شیوع موج چهارم کرونا و خالی شدن ذخایر خونی لازم است همه در کار خداپسندانه اهدای خون شرکت کنیم و رسالت خود را در قبال حفظ جان هم وطنان نیازمند به خون ادا نماییم.

وی اضافه کرد: شعار این پویش، اهدای خون برای جهانی سالم تر انتخاب شده است و گرامیداشت علی انصاریان و مهرداد میناوند ۲ ستاره فوتبالی کشور که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند از دیگر اهداف این پویش است.

عبداللهی افزود: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با سازمان انتقال خون استان، همه فوتبالیست‌ها و فوتبال دوست‌های استان می‌توانند تا ۲۵ اسفندماه در مراکز اهدای خون مراکز سراسر استان حضور یابند و با اهدای خون و نجات جان بیماران یاد این دو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران را زنده نگه دارند.

وی با اشاره به شرایط اهدای خون، گفت: داشتن سن ۱۸ سال تمام تا ۶۰ سال،نداشتن بیماری و مصرف نکردن داروی خاص و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم از جمله شرایط اهدای خون است و تمامی فوتبالیست‌ها، مربیان، پیشکسوتان، مدیران، هواداران و دوستداران این ورزش می‌توانند در این کار انسان دوستانه اهدای خون برای نجات جان بیماران شرکت کنند.

نظر شما