شناسهٔ خبر: 45965528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

خدمت جهادگران ادامه دارد؛

از سنگر علم تا خدمت به زلزله زدگان | کار جهادی یعنی سی سخت تنها نیست

حوزه/ یک طلبه مبلّغ اعزامی از اصفهان معنای کار جهادی را در تنها نگذاشتن مردم در سی سخت می داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، از زمان وقوع زلزله ۵/۶ ریشتری در شهرستان دنا سیلی از همدلی و همربانی ملت نوعدوست ایران اسلامی جاری شد.

طلاب حوزه های علمیه که خدمت خالصانه و بی منت آنها در عرصه های مختلف همواره به چشم می خورد بار دیگر با روحیه جهادی وارد عمل شدند تا نشان دهند علاوه بر سنگر علم اموزی در جبهه خدمات رسانی به مردم نیز حضور پررنگ دارند. درد مردم را می فهمند و با درک شرایط برای التیام بخشیدن به رنج های آنها قدمی در هر حد توان بر می دارند.

این روزها شهر زلزله زده سی سخت محل حضور طلاب و روحانیونی از سراسر کشور است که آستین خدمت بالا زده و در کنار سایر اقشار به خدمات شبانه روزی مشغول هستند.

عبدالله رحمانی طلبه درس خارج حوزه علمیه اصفهان از جمله طلابی است که در شرایط سخت کرونایی دوری از خانواده را به جان خریده و پای ثابت کار جهادی است.

از سنگر علم تا خدمت به زلزله زدگان | کار جهادی یعنی سی سخت تنها نیست

این طلبه جهادگر در گفت‌وگو با خبرگزاری«حوزه» می گوید: گروه جهادی موکب امام حسین(ع) چند سالی است از حوالی شهرهای اصفهان راه اندازی شده و در مسیر نجف به کربلا خدمت رسانی می کنند.

رحمانی که مبلّغ تخصصی کودک و نوجوان هست، افزود: موکب متشکل از جوانان و محاسن سفیدانی است که با پرچم امام حسین(ع) نه تنها در ایام اربعین بلکه در عرصه های مختلف خدمات رسانی می کنند و راه ظهور را ادامه دهند.

وی با اشاره به سابقه فعالیت گروه در زلزله سرپل ذهب، سیل سیستان و بلوچستان و سیل لرستان، گفت: چهارمین عرصه حضور موکب در زلزله سی سخت است.

از سنگر علم تا خدمت به زلزله زدگان | کار جهادی یعنی سی سخت تنها نیست

مسئول اجرایی زکات شهرستان فلاورجان گفت: این موکب مردمی اینجا برپا شده تا با محبت، نوع‌دوستی، اتحاد و عشق و علاقه ای که به زلزله زدگان هدیه می کنیم شاید از سختی های انها کم کنیم.

رحمانی تصریح کرد: با شناسایی خانواده های تحت شرایط سخت و آسیب دیده کمک رسانی به آنها را شروع کردیم .

وی با استناد به روایتی از امام حسین(ع) که می فرماید حوائج مردم نزد شما نعمت الهی است مبادا این نعمت را از بین ببرید، افزود: در همین راستا خدمت به مردم را نعمت میدانیم و خدا را شاکریم که این نعمت به ما رسید؛ نه اینکه از آسیب دیدن هموطنان خوشحال شویم ان شاءالله بتوانیم ذره ای آلام بر دردهای زلزله زدگان باشیم.

این طلبه مبلغ در پایان با بیان اینکه امروز ایران در قلب تپنده سی سخت قرار دارد، گفت: کار جهادی را در یک کلمه خلاصه کنیم این است «سی سخت تنها نیست.»

انتهای خبر/

نظر شما