شناسهٔ خبر: 45965345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

لغو توافقات «مقاومت عراق» با دولت درمورد حمله به منافع آمریکا

صاحب‌خبر -
الشَمَّری در مصاحبه‌ای تلویزیونی در خصوص حمله اخیر به مرزبانان الحشد الشعبی، از لغو همه توافقات مقاومت عراق با دولت موقت در مورد حمله به منافع آمریکا خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء ، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگوی زنده با شبکه "المیادین" راجع‌به حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای مقاومت عراق در مرز سوریه، تصریح کرد: تمامی توافقات پیشین ملغی شده است و از این پس مقاومت حق دارد که اهداف خود را تعیین کند.

مهندس «نصر الشَمَّری» در ادامه، خاطرنشان ساخت: مقاومت علی‌رغم اینکه سفارت آمریکا در بغداد را لانه جاسوسی می‌داند، پذیرفت که آن را هدف قرار ندهد.

وی با انتقاد از دولت عراق که تاکنون هیچ توضیحی درباره حمله اخیر ارائه نکرده است، هشدار داد: در صورت خودداری دولت از معرفی عناصر مزدور، مقاومت اسلامی، خود را مکلف می‌داند با افرادی که اطلاعات حشد را به آمریکا منتقل کردند، برخورد کند.

این در حالی است که پیش از این مقاومت اسلامی نُجَباء با انتشار بیانیه‌ای رسمی حمله هوایی آمریکا به مرزبانان عراقی را محکوم و تأکید کرد که مقاومت عراق این جنایت را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

 در بیانیه نُجَباء آمده است: در زمانی که این کشور عزیز با پیچ و خم‌های خطرناکی در همه زمینه‌ها مواجه است، نیروهای اشغالگر آمریکایی اقدامات خود در نقض حاکمیت عراق را توسعه می‌بخشند و علاوه بر تجاوز به خاک این سرزمین، تعداد نیروهای خود را افزایش داده و به نصب سامانه پدافندی در داخل شهرها و دخالت در مسائل امنیتی و سیاسی مبادرت ورزیده‌اند.

 مقاومت اسلامی نُجَباء در ادامه با محکوم کردن جنایت جدید اشغالگران آمریکایی در هدف قرار دادن شماری از مجاهدان الحشد الشعبی، خاطرنشان ساخت: وظیفه این رزمندگان، حراست از مرزهای عراق در برابر تروریست‌های دست‌پرورده آمریکاست که از سوی وهابیت پشتیبانی مالی می‌شوند.

 نجَباء در پایان بیانیه خود ضمن تأکید بر اینکه جنایات دشمن، عزم و اراده مجاهدان برای مقابله با تروریسم و اخراج اشغالگران را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: مقاومت به این جنایت پاسخی سخت و متناسب خواهد داد و مرتکبان، بهای سنگینی خواهند پرداخت. همچنین در موعد تسویه‌حساب، از همراهان و تسهیل‌گران این جنایت نیز چشم‌پوشی نخواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است.

بنابر گزارش‌ها، در حمله بامداد جمعه جنگنده‌های آمریکایی در مرز سوریه و عراق تعدادی از نیروهای الحشد الشعبی شهید و مجروح شدند. الحشد الشعبی از سازمان‌های نیروهای مسلح عراق به شمار می‌آید و نقش بسزایی در شکست دادن گروه تروریستی داعش در عراق داشته است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه در تشریح تجاوز جنگنده‌های آمریکایی به نقطه‌ای در شرق سوریه گفت که دو جنگنده اف-۱۵ با هفت موشک هدایت شونده نقطه کنترلی در منطقه بوکمال را هدف قرار داد که طی آن نه تاسیسات ویران شد و بخشی از دو تاسیسات دیگر نیز تخریب شدند.»

نظر شما