شناسهٔ خبر: 45964032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار:

کشتارگاه های دام و طیور هرمزگان به دوربین‌های مداربسته مجهز شوند

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بر لزوم تجهیز و به روز شدن کشتارگاه های دام و طیور تاکید کرد و گفت: تمامی کشتارگاه ها باید به دوربین‌های مداربسته مجهز شوند.

صاحب‌خبر -

رضا مدرس روز دوشنبه در نشست کمیته ساماندهی کشتارگاه های دام و طیور هرمزگان افزود: شهرداری های استان نیز باید در راستای تجهیز و به روز شدن کشتارگاه های زیر مجموعه خود اقدام کنند.
وی بیان داشت: سرمایه گذاران محلی هم می‌توانند درخواست خود را برای احداث کشتارگاه های صنعتی در شهرهای کوچک ارائه کنند تا نیاز این شهرها به کشتارگاه دام برطرف شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اظهارداشت: موضوع احداث کشتارگاه نیمه صنعتی در زمینی به وسعت یک هکتار در اطراف روستای باغوی  و نیز احداث میدان دام توسط شهرداری بندرعباس نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
مدرس ادامه داد: با توجه به موافقت های قبلی با درخواست احداث کشتارگاه در برخی شهرستان ها چنانچه بر روی اراضی مربوطه اقدامی انجام نشود، موضوع به کمیسیون ماده ۳۳ ارجاع می‌شود.
وی ادامه داد: فرایند تهیه و نصب دستگاه تبدیل ضایعات کشتارگاه هرمز دام قلعه قاضی توسط سرمایه‌گذار تا پایان اردیبهشت ماه انجام شود.
مدرس با بیان اینکه باید دوره‌های توجیهی برای مسوولان کشتارگاه ها برگزار شود، خاطرنشان کرد: نشست‌های آموزشی برای کارگران کشتارگاه ها تشکیل شود.
این مسوول ادامه داد:به دنبال این هستیم که ذبح بهداشتی دام و طیور گسترش پیدا کند و در همین راستا باید شرایط برای فعالیت سرمایه گذاران در این زمینه تسهیل شود.
مدرس همچنین از فرمانداران خواست اقدام‌های لازم را جهت جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز و اتخاذ تدابیر لازم جهت هرنوع کشتار در کشتارگاه های رسمی و با انجام کنترل و نظارت‌های بهداشتی و با رعایت اصول زیست محیطی انجام دهند.

نظر شما