شناسهٔ خبر: 45964011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان

دکتر سلطانی فر: نسل جدید ما می‌تواند حافظ خوبی برای ارزش های انقلاب باشد

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر بتوانیم مفاهیم و ارزش ها و چارچوب های انقلاب را به خوبی انتقال دهیم، باور من بر این است که نسل جدید ما می‌توانند حافظان خوبی برای ارزش های انقلاب باشند.

صاحب‌خبر -
دکتر مسعود سلطانی فر در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان تبلیغات اسلامی و ستادکل نیروهای مسلح در حوزه جوانان و آسیب های اجتماعی تقدیر کرد و افزود: مباحثی بسیار خوبی در جلسه مطرح شد و به اعتقاد بنده محورهای اصلی که باید در ستادهای ساماندهی امور جوانان و شورای عالی جوانان روی آن متمرکز باشیم مباحث تسهیل تشکیل خانواده و ازدواج و تلاش برای اشتغالزایی جوانان و مباحث فرزندآوری و جمعیت است که مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر آن دارند.
وزیر ورزش و جوانان خطاب به اعضای ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: یکی از وظایف همه ما این است تا بتوانیم در یک فرایند سالم فرزندآوری را گسترش دهیم و از خانواده ها حمایت و پشتیبانی کنیم تا از روند پیری جمعیت جلوگیری کنیم و بتوانیم نسلی جوان، شاداب و پویا که موتور محرک کشور است را تربیت کنیم.
وی با اشاره به افزایش ثبت ازدواج و کاهش طلاق در 9 ماه اول سال جاری، ادامه داد: تلاش برای کاهش طلاق باید در دستور کار قرار گیرد. خوشبختانه بعد از سال ها که هر سال با آمار کاهشی ازدواج و افزایش طلاق مواجه بودیم امسال شاهد این رشد هستیم و قطعا آمار جدید تا پایان سال هم مبین این موضوع خواهد بود.
وزیر ورزش وجوانان خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه خیلی ها فکر می‌کردند، شیوع کرونا و برگزار نشدن مراسم، مانع ازدواج جوانان نشد و حذف مراسم و تشریفات سنگین و کمرشکن رغبت جوانان به ازدواج را بیشتر و کمک خوبی به رشد آمار ازدواج کرد.
سلطانی فر گفت: ما با مفاهیمی چون منافع ملی، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، مصالح مردم و... رو به رو هستیم که به نظر من هیچ نسلی بر سر این موضوع اختلاف ندارد و هرکسی در هر شرایطی که زندگی می‌کند باید پایبند به این مفاهیم باشد و به آنها اعتقاد داشته باشد و برای حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی کشور خود تلاش کند حال فرقی نمی‌کند جوان چه دهه ای باشد.
وزیر ورزش وجوانان ادامه داد: اگر بتوانیم بر این مفاهیم و چارچوب ها کار کنیم و ارزش ها را به خوبی انتقال دهیم باور من بر این است که نسل جدید ما می‌توانند حافظان خوبی برای ارزش های انقلاب باشند.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: اگر مقام معظم رهبری تردیدی نسبت به جوانان ایرانی داشتند تمرکز خودشان را در این بیانیه روی جوانان نمی گذاشتند، بنابراین باید بیش از هرچیز بر حوزه جوانان کار کنیم و با استفاده از ابزارهایی که داریم به آنها خدمت رسانی کنیم.
سلطانی فر با بیان این که دموکراسی ایران عمر کوتاهی دارد ولی رشد بسیار بیشتری از کشورهای دیگر داشته است، گفت: افتخار ما این است که با وجود همه مشکلات توانستیم در سایه یک حکومت دینی، مردم سالاری دینی را دنبال کنیم و احزاب و رسانه های مختلف در سایه این حکومت دینی بتوانند آزادانه کار کنند. همچنین با فعالیت بیش از 24 هزار تشکل مردم نهاد در کشور زمینه مشارکت مردم را فراهم شده است که این تشکل ها پل ارتباطی مردم و دولت و منتقل کننده انتقادات و خواسته های مردم به دستگاه های دولتی هستند.
دکترسلطانی فر به نهادینه شدن بلوغ اجتماعی مردم اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی با همین عمر 40 ساله دستاورد بسیار خوبی نسبت به سایر کشورها داشته و توانسته پایه های مردم سالاری را شکل دهد و باید جریان انتقال قدرت را مثل 40 سال گذشته دنبال کنیم.
وی با تاکید بر این که پایه های مردم سالاری ایران قوی است، افزود: شاهد تلاش مسئولان برای مستحکم تر شدن مردم سالاری هستیم که این امر پایه های امنیت ملی ما را نیز تقویت می کند.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که توانمندسازی سازمان های مردم نهاد را در دستور کار داشته و داریم، افزود: تلاش می‌کنیم از این بستر بسیار خوب جهت تحکیم پایه های مردم سالاری دینی که برداشتی نو در دنیا محسوب می شود، استفاده کنیم و حتما تلاشمان را در این زمینه بیشتر خواهیم کرد.
دکتر سلطانی فر با تاکید بر تربیت مدیران آینده کشور در سازمان های مردم نهاد، افزود: یقین داریم که مدیران آینده نظام ما در حوزه های مختلف همین جوانانی هستند که در این سمن ها فعالیت می‌کنند بنا بر این آموزش آن ها را در اولویت برنامه های خود داریم.

نظر شما