شناسهٔ خبر: 45963909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فردا؛ افتتاح تصفیه‌خانه آب شرب ملایر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: تصفیه‌خانه آب شرب سد کلان ملایر فردا افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

منصور ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب شرب ملایر فردا ۱۲ اسفندماه با حضور رئیس آب و فاضلاب کشور به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد: در حال حاضر آبرسانی به ملایر با ۲۷ حلقه چاه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برای افق ۱۴۱۵ با جمعیت حدود ۳۳۰ هزار نفری ملایر، نیاز آبی ۳۰ میلیون متر مکعب پیش‌بینی می‌شود که قرار شد ۱۲ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی از طریق سد کلان و خط آبرسانی تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب پشت سد کلان ملایر ذخیره است گفت: ۷۵۸ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل این سد هزینه شده است و قرار است ۲۲ میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.

وی اضافه کرد: تصفیه‌خانه آب شرب سد کلان در پایین دست سد با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه ساخته شده است که می‌تواند به طور متوسط ۳۸۰ لیتر در ثانیه آب را برای شهر ملایر تصفیه کند.

ستوده یادآور شد: ساخت تصفیه‌خانه آب ملایر با قیمت اولیه ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و به روشBOT در دستور کار قرار گرفت اما این طرح با هزینه ۲ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز شهر با اجرای ۳۸ کیلومتر خط آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر منتقل می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

نظر شما