شناسهٔ خبر: 45963869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح همیار مادر و کودک در کردستان کلید خورد

سنندج- ایرنا- طرح همیار مادر و کودک در راستای توان‌افزایی مادران در ایفای نقش مادری توسط سازمان بهزیستی کردستان درسطح استان در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: درسالهای اخیرتوجه ویژه‌ای به تحول روابط والدین و کودک در سراسر دنیا شده و برنامه‌های مختلفی به این منظور طراحی و اجرا شده است.

ناصر کریمیان افزود: این برنامه بیانگر اهمیت تجارب سالهای اولیه در تحول کودک بوده و همچنین رابطه کودک با مادر به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیش بینی‌کننده دراین زمینه تلقی شده است.

وی اضافه کرد: طرح همیار مادر و کودک نیز بر مبنای تسهیل تشکیل گروههای همیاری مادران و ایجاد شرایط دلبستگی ایمن برای جامعه مخاطب و با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

معاون امورپیشگیری بهزیستی کردستان اظهار داشت: این طرح،طرح راهبردی با رویکرد پیشگیرانه چندسطحی در خانواده است و درسه مرحله بارداری‌، مادران و کودکان تا سن یک سالگی و مادران و کودکان تاقبل از سه سالگی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: نقطه قوت این طرح به کارگیری تکنیک‌های تسهیلگری برای شناسایی چالش‌های مختلف روابط مادر و کودک در بافت خانواده با تاکید بر نقش متقابل مادرو پدراست.

کریمیان نحوه شناسایی مادران باردار در این طرح را از طریق تسهیل گران اعلام کرد و گفت: در این طرح مادران به مدت ۲۴ ساعت در قالب گروه‌های ۱۵ نفره آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

طرح همیار مادر و کودک از طرحهای معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان که توسط انجمن همیاران سلامت روان باران مریوان‌،انجمن همیاران افق سبز قروه‌، انجمن سلامت روان بانیای روناکی ژین سنه و جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کردستان در حال اجرا است.

نظر شما