شناسهٔ خبر: 45963627 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اولویت بندی دانشگاه‌ها برای اختصاص تسهیلات ساخت خوابگاه‌های متاهلی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: دانشگاه هایی که دارای دانشجویان متاهلی بیشتری هستند در اولویت اختصاص تسهیلات ویژه برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ناصر مطیعی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه صندوق رفاه دانشجویان برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی و مطالبه مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم در این خصوص گفت: سوال نمایندگان مجلس درباره اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان بود و این قانون، قانونی فرا وزارتخانه‌ای است و فقط به وزارت علوم بر نمی‌گردد.

وی ادامه داد: در آن قانون دو مأموریت به وزارت علوم واگذار شده است که یک قسمت آن درباره کمک هزینه دانشجویان متأهل است که در حال حاضر این کمک هزینه یک و نیم برابر دانشجویان مجرد به دانشجویان متأهل پرداخت می‌شود و مورد دوم ساخت خوابگاه متاهلان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه توجه به ساخت خوابگاه‌های متأهلان یکی از اولویت‌های وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان است ادامه داد: قرار شده وزارت علوم تعداد دانشجویان متأهل و دانشگاه‌هایی که دارای کمبود خوابگاه متاهلی هستند را مشخص کرده و در اولویت قرار دهد تا زمینه اجرای قانون فراهم شود.

وی گفت: دانشگاه‌هایی که دارای دانشجویان متاهلی بیشتری هستند در اولویت اختصاص تسهیلات ویژه برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی قرار دارند.

نظر شما