شناسهٔ خبر: 45963447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده کوهدشت و رومشکان:

نوسانات عمدی در قیمت ارز، اختلال در تولید را به همراه داشت/ ضرورت ایجاد آرایش مناسب مقابله با جنگ اقتصادی

حجت‌الاسلام مبلغی با اشاره به‌ضرورت ایجاد آرایش مناسب توسط دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی، گفت: نوسانات عمدی در قیمت ارز، اختلال در تولید به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به مفهوم سخنان اخیر رئیس دفتر ریاست جمهوری مبنی بر اینکه «دلار را گران کردیم تا کشور را اداره کنیم!»، اظهار داشت: این بی‌تدبیری‌ها و نوسانات عمدی در ارز، اختلال در تولید را به همراه داشت.

وی افزود: ثبات قیمت کالاها و تعادل در بازار ارز با مدیریت اقتصادی صحیح محقق می‌شود، دولت با گران کردن دلار به دنبال تأمین کسری بودجه خود بود، درحالی‌که با این کار طبقات ضعیف جامعه با یک آسیب جدی مواجه شدند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به‌ضرورت رسیدگی نسبت به اقشار محروم جامعه، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل رکود تورمی که در کشور با آن مواجه بودیم، وضعیت اقتصادی برخی خانواده‌ها تحت‌فشار قرارگرفته و شرایط کرونایی نیز بر مشکلات افزوده و دشواری‌هایی جدی درزمینهٔ معیشت برای طبقات ضعیف جامعه به همراه داشته است که بایستی دولت درزمینهٔ رفع آن اهتمام ویژه و فوری داشته باشد.

وی افزایش نقدینگی و رها کردن آن در جامعه را به‌مثابه سمی مهلک برای اقتصاد دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم دولت بایستی با پیاده کردن سیاست‌های صحیح اقتصادی، آرایشی مناسب برای مقابله با آن را ایجاد کند.

مبلغی با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ از اولویت‌های مهم کشور هستند، گفت: برای نجات اقتصاد کشور، چشم ما نباید به برداشته شدن تحریم‌ها باشد چراکه رهبر معظم انقلاب در این راستا فرمودند: «کار اساسی مصون‌سازی اقتصاد کشور از آسیب دیدن از تحریم است.»

وی با اشاره به‌ضرورت عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: این سیاست‌ها همان تکیه‌بر تولید داخلی است که درنهایت رفع مشکل معیشت مردم را نیز به همراه دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما