شناسهٔ خبر: 45963037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش علمای اهل‌سنت کرمانشاه به هنجارشکنی اشرار در سراوان / محکومیت حمله به پاسگاه انتظامی

گروه استان‌ها ـ اتفاقات اخیر در سراوان از استان سیستان و بلوچستان باعث شد تا علمای اهل سنت استان کرمانشاه جسارت نسبت به حضرت رسول(ص) و حمله اشرار به یک ‌پاسگاه انتظامی را به شدت محکوم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، در اتفاقات و ناآرامی اخیر در سروان، متاسفانه گروهی از اشرار مسلح در جریان حمله به پاسگاه کورین  سبب هتک حرمت به پرچمی مزین به نام مبارک «محمد رسول‌الله» بود شدند و تیراندازهای اشرار باعث به شهادت رسیدن یکی از مامورین ناجا و نیز زخمی شدن یکی دیگر از مدافعان امنیت سیستان و بلوچستان شد.

پس از این حوادث، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و امام جمعه اهل‌سنت شهرستان پاوه این اقدام را محکوم کردند.

ماموستا قادر قادری، امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به وقایع اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: هرجا که خونی به ناحق ریخته شود موجب تأسف ما می‌شود و ریختن خون بلوچ، کرد، فارس و شیعه و سنی، هیچ‌کدام جایز نیست مگر آنکه مستحق باشد و آن هم زمانی که محکمه، حکم به این امر دهد.

وی با بیان اینکه جماعتی که حامل سوخت در منطقۀ سراوان بوده‌اند در مرز پاکستان کشته شده‌اند و به دنبال آن گروهی نیز پرچم جمهوری اسلامی را که نماد عزت و سربلندی و باور ملت ما است را به پایین کشیده‌اند بیان کرد: از نظر بنده کشتن فرزندان مردم و پایین کشیدن پرچم استقلال و آزادی این مملکت اعمالی ناپسند هستند و هر دو محکوم‌ است.

ماموستا عبدالرحمان مرادی، امام جمعه اهل‌سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه حوادث اخیر که در سیستان و بلوچستان به وجود آمده و سبب هتک حرمت به پرچم منور به اسم نبی‌مکرم اسلام بود گفت: حمله اشرار مسلح به پاسگاه و ایجاد ناامنی سبب کشته و زخمی شدن عده‌ای از نیروهای  امنیتی در آن منطقه شده و ما این امر را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظلم استکبار جهانی و نظام سلطه و تحریم ظالمانه علیه میهن اسلامی و در سال گذشته ویروس منحوس کرونا و سومدیریت عده‌ای همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا مردم بعضی از مناطق بیشتر آسیب ببینند و مشکل معیشت داشته باشند بیان کرد: این موضوع سبب شد برخی از افراد تحت فشار مجبور  به کوله‌بری در نقاط مرزی باشند تا بتوانند امرار معاش کنند.

امام جمعه اهل‌سنت کرمانشاه با بیان اینکه همه این مشکلات و نگرانی‌های ناشی از آن نباید سبب هنجارشکنی و آشوب شود و بهانه و زمینه را برای سودجویان ایجاد کرده و منطقه‌ای را به آشوب بکشد افزود: اهانت به پرچم  یعنی اهانت به یک ملت و در صورتی که پرچم مزین به اسم مبارک نبی‌اکرم باشد این خط قرمز ما بوده و لازم است با عاملان آن برخورد جدی کرد.

ماموستا مرادی افزود: وحدت و اتحاد مردم و خویشتن‌داری مردم از طرفی و مدیریت و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و مرزی از طرف دیگر سبب عدم تنش و جلوگیری از ایجاد این‌گونه حوادث می‌شود.

وی با محکومیت مجدد این حادثه ناگوار و عدم قبول این جسارت از طرف اشرار و محکومیت سایر اعمال خشونت‌بار و قتل و کشتار نیروهای خدوم انتظامی و ناامن نمودن آن منطقه گفت: از مردم خواهان این هستیم که خویشتن‌داری کرده و با پیروی از قانون و با گفتمان صحیح و همکاری با مسئولان، آرامش و امنیت را به  منطقه برگردانند و بهانه به دست دشمنان به کمین نشسته اسلام و انقلاب ندهند.

انتهای پیام/833/ش

نظر شما