شناسهٔ خبر: 45962856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

بارش باران در غرب و شمال کشور / کاهش دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر

کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی و آب و هوای استان های کشور را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، خوزستان، ایلام، لرستان، شمال استان‌های بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس، جنوب اصفهان و یزد کرمانشاه، همدان، استان مرکزی، خراسان رضوی و شمال کرمان بارش باران داریم که در مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای امروز مربوط می‌شود به چهارمحال و بختیاری و همینطور شرق استان خوزستان که از ظهر امروز هم برای استان‌های ساحلی خزر ضمن اینکه کاهش دما را داریم بارش‌ها در این مناطق شروع می‌شود. استان‌های گیلان، غرب مازندران و همینطور اردبیل و نیمه شرقی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی هم بارش خواهند داشت.

این کارشناس هواشناسی مطرح کرد: فردا ادامه بارش‌ها در همین مناطق ادامه پیدا می‌کند. خراسان شمالی و خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی استان‌هایی مثل همدان و استان مرکزی و لرستان و اصفهان بارش‌ها بصورت پراکنده انتظار می‌رود داشته باشند. روز چهارشنبه بارش‌ها محدود می‌شود به ارتفاعات مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور که این بارش‌ها هم بشکل پراکنده خواهد بود.

وی گفت: روز پنجشنبه ورود سامانه بارشی را داریم که فعالیت آن در مناطق غرب، جنوب غرب و همینطور استان‌های ساحلی خزر قرار گرفت. هوای امروز تهران هم آسمان صاف و تا قسمتی ابری است و در بعضی از ساعات همراه با غبار محلی را داریم و حداکثر دما ۱۴ درجه سانتیگراد، و حداقل دما هم ۶ درجه به زیر صفر خواهد رسید.

نظر شما