شناسهٔ خبر: 45962638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل:

بالغ بر ۲۰ هزار آزمایش از بیماران کرونایی در بابل رایگان انجام شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل از انجام بیش از ۲۰ هزار نمونه از بیماران کرونایی و افراد جامعه با هزینه حدود ۶۰ میلیارد ریال به صورت رایگان در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا قدیمی گفت: با توجه به پیدایش اپیدمی بیماری ناشناخته کووید ۱۹ و ضرورت تهیه اطلاعات دقیق از جنبه های مختلف اپیدمیولوژیکی، آزمایشگاهی و تشخیصی، درمانی، عوارض و غیره انجام پروژه‌های تحقیقاتی در کوتاه ترین زمان در اولویت معاونت پژوهشی دانشگاه  علوم پزشکی بابل قرار گرفت.

وی گفت: در این راستا، از اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ طرح تحقیقاتی در حیطه های مختلف تصویب و اجرا گردید که نتایج حاصل از آن ضمن انتشار بیش از ۴۰ مقاله در مجلات معتبر، به طور مستقیم در امور پیشگیری، تشخیص و درمان بیماران و افراد جامعه به کار گرفته شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: همچنین محققین دانشگاه علوم پزشکی بابل، در ۳ طرح پژوهشی ملی و بین المللی نیز مشارکت داشته که نتایج آن ارزشمند انتشار و به کارگرفته شد.

 قدیمی بیان کرد: ضمنا از ابتدای بروز بیماری، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه با امکانات مناسب و با استانداردهای ایمنی، آزمایش تشخیصی مولکولی کووید-۱۹ (RT-PCR) راه اندازی شد که تاکنون بیش از ۲۰ هزار نمونه از بیماران بستری و افراد جامعه  مورد ارزشیابی قرار گرفت.

وی افزود: شایان ذکر است که هزینه آزمایشات مذکور حدود ۶۰ میلیارد ریال بوده که بصورت رایگان انجام شد.

انتهای پیام

نظر شما