شناسهٔ خبر: 45962278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مقام مسئول اعلام کرد

ارائه تسهیلات بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی برای نوسازی بافت فرسوده روستایی

مهدی آذرشب

معاون بازسازی و روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: در حال حاضر به ازاء هر واحد مسکونی، میزان تسهیلات بلاعوض از ۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته که نوید خوبی برای مردم است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا روستایی صبح دوشنبه ۱۱ اسفندماه در نشست با فرماندار و مسئولان و دهیاران پیشوا خاطرنشان کرد: جلسات متعددی در رابطه با مقاوم سازی بافت فرسوده در پیشوا برگزار شده ولی هنوز به نتیجه مطلوب و مدنظر نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: چند روستای شهرستان از جمله روستاهای قاسم‌آباد، شترخوار و معین آباد به عنوان پایلوت مقاوم‌سازی در نظر گرفته شده و تعدادی واحد نیازمند مقاوم‌سازی شناسایی گردیده است.

معاون بازسازی و روستایی بنیاد مسکن استان تهران یادآور شد: پیشوا دارای ۷۹۰۰ واحد مسکونی روستایی است که از این میزان  ۲۹۰۰ واحد دارای بافت فرسوده و ۲۴۳۳ واحد افزون بر ۳۰ سال از احداث آنها می‌گذرد و در واقع حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بافت مسکونی روستاهای این منطقه فرسوده است.

روستایی گفت: در حال حاضر ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای ۱۲۰۰ واحد مسکونی استان تهران در نظر گرفته شده که از این میزان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم شهرستان پیشوا برای مقاوم‌سازی ۸۰ واحد مسکونی است.

معاون بازسازی و روستایی بنیاد مسکن استان تهران افزود: با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی و نوسازی بافت فرسوده، خیرین نیز در این زمینه ورود کرده‌اند و لازم است خود مردم نیز اهتمام ویژه‌ای در این راستا داشته و نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام

نظر شما