شناسهٔ خبر: 45961919 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۱ اسفند ۹۹ / آغاز بارش‌ها و کاهش دما در شمال کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از ظهر امروز با نفوذ جریان سرد شمالی روی خزر بارش‌ها در گیلان، مازندران و اردبیل آغاز خواهد شد، البته شدت بارش ها در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از ظهر امروز با نفوذ جریان سرد شمالی روی خزر بارش‌ها در گیلان، مازندران و اردبیل آغاز خواهد شد، البته شدت بارش ها در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان است.

«کبری رفیعی» روز دوشنبه درباده وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در استان‌های فارس،‌ اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی، یزد، کرمانشاه، مرکزی، همدان و شمال کرمان بارش باران و برای ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان، لرستان، ارتفاعات شرق خوزستان برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از عصر امروز شاهد کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و بارش باران در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران، زنجان، قزوین، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهیم داشت.

رفیعی گفت: فردا ادامه بارش‌ها در سواحل شمالی و همدان، مرکزی، لرستان و اصفهان خواهد بود و روز چهارشنبه در ارتفاعات شمال شرق کشور بارندگی داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور خواهد شد. آسمان تهران امروز نیمه‌ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. حداقل دما امروز در تهران 6 درجه بالای صفر است.

وی گفت: در عصر امروز در غرب و شمال غرب خلیج فارس و روز سه شنبه در بخش‌های مرکزی و شرق خلیج فارس و به ویژه فراساحل و روز چهارشنبه شرق خلیج فارس متلاطم و نسبتا مواج پیش بینی می شود.

به گفته رفیعی روز پنج شنبه سواحل جنوبی کشور آرام و برای فعالیت های دریایی مناسب پیش بینی می شود، روزهای پنج شنبه و جمعه، در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج و تلاطم پیش بینی می شود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما