شناسهٔ خبر: 45961763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش آمریکا برای بازکردن ۶ مسیر به منظور نفوذ داعش از سوریه به عراق

رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق ضمن محکوم کردن حمله اخیر آمریکا اعلام کرد واشنگتن درصدد ایجاد ۶ مسیر برای نفوذ تروریست‌ها از سوریه به بغداد است.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۵۸
کد خبر ۷۶۸۱۷۸۴
دانلود PDF

رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق ضمن محکوم کردن حمله اخیر آمریکا اعلام کرد واشنگتن درصدد ایجاد ۶ مسیر برای نفوذ تروریست‌ها از سوریه به بغداد است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «جبار المعموری»، رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق، از تلاش نیرو‌های آمریکایی برای باز کردن شش راه ویژه نفوذ و انتقال عناصر تروریستی داعش از سوریه به عراق خبر داد.

او گفت: آمریکا به دلیل موفقیت الحشدالشعبی در تحکیم توانایی خود در مناطق بیابانی نوار مرزی عراق و سوریه و جلوگیری کردن از نفوذ ویژه سرکرده‌های بارز داعش با وجود امکانات متوسطی که در اختیاد داشته، دیوانه شده است.

المعموری افزود: هواپیما‌های جنگی آمریکایی نیرو‌های الحشد الشعبی را در نزدیکی مرز با سوریه گلوله باران می‌کنند. هدف آمریکا روشن است و آن این است که الحشدالشعبی را از مسیر‌های زمینی که مهمترین نقاط نفوذ داعش به عمق عراق را تشکیل می‌دهند، دور نگه دارد.

او تاکید کرد: الحشدالشعبی در حال بستن ۶ مسیر مهمی است که آمریکا درصدد ایجاد آن برای نفوذ و انتقال داعشی هاست و این علت بمباران اخیر هواپیما‌های آمریکایی را مشخص می‌کند.

رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق تصریح کرد: انفجار روز یک‌شنبه که به وسیله یک خودروی بمبگذاری شده در غرب الانبار و برجای گذاشتن چندین شهید و زخمی پیام‌هایی را درباره خطر آنچه که در اردوگاه الهول سوریه اتفاق افتاد، بیان می‌کند. این پیام که تمامی خودرو و موتور سیکلت‌های انفجاری و بمب گذاران انتحاری که عراقی‌ها را می‌کشند، چه در الانبار و چه در سایر مناطق از جمله دیاله از این منطقه به عراق منتقل می‌شود.

یک منبع امنیتی عراقی روز گذشته (یک‌شنبه) اعلام کرد که در پی انفجار امروز یک خودروی بمب‌گذاری شده، ۱۴ نفر از نیرو‌های ارتش و بسیج عشایری در استان الانبار واقع در غرب این کشور کشته و زخمی شدند.

پیشتر رباح الکربولی، سخنگوی عشایر استان الانبار عراق در سخنانی اعلام کرده بود معتقد است آمریکا با بمباران مواضع الحشد الشعبی، به دنبال بازگرداندن عناصر داعش به عراق است.

او گفته بود: بمباران مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه از سوی نیرو‌های آمریکایی روزنه‌ای برای بازگشت دوباره عناصر داعش به عراق است.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق، چهارشنبه گذشته در دیدار با «عبدالعزیز المحداوی» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، بر ضرورت مقابله با اقدامات خرابکارانه و جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعش از سراسر مرز‌ها به این کشور تاکید کرد.

بر اساس گفته کارشناسان عراقی، برخی از مناطق دیاله، صلاح الدین و الانبار با وجود کنترل نیرو‌های امنیتی و عملیات مستمر آن‌ها در این مناطق، هنوز دارای مخفیگاه‌های تروریستی است و هر از چند گاهی شاهد عملیات تروریستی در این استان‌ها هستیم که از سوی نظامیان آمریکایی و دست‌نشانده‌های آنان پشتیبانی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما