شناسهٔ خبر: 45961356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تلاش آمریکا برای رخنه کردن تروریست ها از سوریه به عراق

سخنگوی عشایر استان الانبار در غرب عراق گفت که آمریکا برای رخنه کردن تروریست ها از سوریه به عراق تلاش می کند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «ریاح الکربولی» سخنگوی عشایر استان الانبار عراق روز یکشنبه در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: حمله هوایی اخیر آمریکا به مقرهای نیروهای الحشد الشعبی عراق در مرز این کشور و سوریه برای ایجاد روزنه ای به منظور ورود عناصر گروه تروریستی داعش به عراق صورت گرفت.

وی حمله آمریکا را "به داخل خاک عراق در نوار مرزی" دانست و از دولت عراق خواست تا موضعگیری قاطعی در این باره انجام دهد.

در همین ارتباط، «حسن الجنابی» نماینده ائتلاف «عراقیون» در پارلمان عراق نیز پیشتر به پایگاه المعلومه گفته بود که حمله هوایی آمریکا به نیروهای الحشدالشعبی در مرز عراق و سوریه با هدف تسهیل بخشیدن به نفوذ مجدد تروریست های داعش و حمله به استان های عراق صورت گرفت.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه ای این کشور  در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

«صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی شود.

سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق نیزبه تازگی تاکید کرد که گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.

فعالیت تروریست ها در دو ماهه اخیر در برخی مناطق عراق از جمله استان های الانبار، صلاح الدین، دیاله و کرکوک افزایش یافته است.

افزایش تحرکات تروریست‌ها سبب شده تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول پنج هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما