شناسهٔ خبر: 45961233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی استان مرکزی 217 اخطار زیست‌محیطی گرفتند

آذر اسفندیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری در راستای نظارت و پایش واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی در سطح استان تاکنون ۲۳۲۰ مورد پایش در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب، خاک و هوا توسط کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار انجام شده که منجر به صدور ۲۱۷ اخطاریه زیست محیطی شده است.

صاحب‌خبر -

رضا میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: اخطاریه‌هایی که محیط زیست به واحدهای صنعتی می‌دهد، به علت رعایت نکردن استانداردهای محیط زیست، انتشار آلاینده‌های هوا، عدم تصفیه پساب و عدم امحای اصولی  پسماند است و واحدهای صنعتی ملزم به رفع آلودگی هستند.

وی بیان کرد: پس از صدرو اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل، مدت زمانی برای رفع آلودگی تعیین می‌شود و اگر در مهلت زمانی مقرر آلودگی برطرف نشود برابر دستورالعمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته و ملزم به پرداخت یک درصد فروش به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی خواهد شد.

میرزایی با تاکید بر اینکه واحدهای  صنعتی، تولیدی و خدماتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، گفت: واحدهای صنعتی موظف به خوداظهاری بوده و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شده و نتایج آن به ادارات کل حفاظت محیط زیست اعلام شود. استمرار در نقص قوانین و مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما