شناسهٔ خبر: 45958945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

کارشناس دینی و مذهبی:

صبر و بصیرت از ویژگی های شاخص حضرت زینب(س) است

حجت الاسلام اوستاد گفت: صبر و بصیرت و ولایت پذیری و فصاحت و بلاغت از ویژگی های شاخص و بارز حضرت زینب سلام الله علیها می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی و مذهبی در برنامه بزرگداشت 15 رجب که در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام ماه رجب و تسلیت سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها ضمن بیان فضایل این ماه ،  ایام البیض را از محبوبترین روزها نزد خدا دانست.

حجت الاسلام اوستاد با اشاره به ویژگی ها و شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها، ایشان را انسان کامل نزدیک به معصوم معرفی و تاکید کرد: شخصیت والا و انسانیت کامل ایشان از زمان شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام تا زمان واقعه عاشورا در تاریخ ماندگار شده است.

وی، صبر و بصیرت را از ویژگی های بارز آن حضرت دانست و تصریح کرد: پرورش یافتن در مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام از ایشان شخصیتی ساخت که در مبانی دینی و الهی آنقدر به خدا نزدیک یودند که در آن شرایط سخت واقعه کربلا ما رایت الا جمیلا می گویند و نماز شب و عبادت ایشان ترک نمی شود.

حجت الاسلام اوستاد، ولایت پذیری را از دیگر ویژگی بارز آن حضرت بیان نمود و تاکید کرد: حضرت زینب سلام الله علیها در این زمینه الگویی برای تمام زنان و مردان در ادوار مختلف تاریخ هستند چرا که همه زندگی و راه و روش ایشان برای خدا بود.

وی گفت: حضرت زینب سلام الله علیها بانویی توانا است که اسوه صیر و بصیرت، شهامت و دلیری، دانش و بینش، کفایت و خردمندی، قدرت روحی و تشخیص موقعیت بود.

نظر شما