شناسهٔ خبر: 45958562 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

روایتی از یک عمر مجاهدت شهید گلمحمدی در تفحص شهدا

مستندساز و تهیه کننده تلویزیون خاطره‌ای از حضور در مقر کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح و همنشینی با شهید تفحص علیرضا گلمحمدی را روایت کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید رضانژاد تهیه‌کننده و مستندساز تلویزیونی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «تابستان سال ۹۷ به جهت تدوین و مستندسازی فیلم‌های کمیته جستجوی مفقودین به پیشنهاد سردار باقرزاده در محضر حاج «بهزاد پروین‌قدس» و «حسن درگه‌بند» به اهواز رفته و چند ماه در مقر این کمیته مشغول بازبینی و تدوین فیلم‌های نابی شدیم که از ابتدای شکل‌گیری این کمیته توسط افراد مختلفی با کیفیت‌های متوسط و یا خوب تصویربرداری شده بود.

هرشب سردار باقرزاده که اتاقش همجوار اتاقمان بود برای نظارت بر کیفیت کار سرکشی کرده و راهنمایی‌های لازمه را انجام می‌داد. هوای گرم نزدیک به ۵۰ درجه اهواز همراه شرجی و بوی لجن کارون طاقت‌فرسا بود. در همان روز‌هایی که حاج بهزاد پیشنهاد ساخت مستند «احسان باکری» فرزند شهید بزرگوار «حمید باکری» را به سردار باقرزاده داده و با استقبال ایشان مواجه شد، ساخت مستند کلید خورد.


«مرداد ۱۳۷۷ منطقه طلائیه مقر تفحص کمیته جستجوی مفقودین و شهدا
افراد حاضر در عکس از سمت چپ:
شهید حاج علیرضا گل‌محمدی، حاج بهزاد پروین‌قدس، احسان باکری، سعید رضانژاد

البته قبل از حضور در اهواز طی سفری که با حاج بهزاد به منزل شهید حمید باکری در تهران داشتیم این تصمیم با همسر شهید باکری و خود احسان در جریان گذاشته شد و قرار شد در اهواز منتظر آمدن احسان باشیم. مرداد ماه بود و در فرودگاه اهواز منتظر پیاده شدن احسان عزیز یادگار سردار پر افتخار آذربایجان بودیم. احسان با همان لبخند زیبایش برای ما دست تکان داد و طبق معمول حاج بهزاد سر به سرش می‌گذاشت و باعث انبساط خاطر گروه می‌شد و بنده وظیفه داشتم که تمامی این لحظات ناب را به تصویر بکشم.

حضور چند روزه احسان در مقر تفحص در منطقه کیان‌پارس اهواز با استقبال سردار و توضیحات ایشان از عملیات خیبر و نقش لشکر عاشورا در این عملیات و همچنین حضور در منطقه صفر مرزی در نزدیکی جزایر مجنون و منطقه شهادت حمید همراه بود که خاطرات آن در مستند به تصویر کشیده شد. همراهی شهید علیرضا گل‌محمدی که مدتی پیش هنگام عملیات تفحص به شهادت رسیدند در به ثمر رسیدن این مستند و روحیه بخشیدن به گروه بسیار حیاتی بود. سرانجام بعد از اتمام تصویربرداری، مستند به کارگردانی حاج بهزاد و تدوین حسن درگه‌بند با نام «احسان» از شبکه‌های سراسری در چندین نوبت پخش شد.

و اما این روز‌ها در سوگ شهادت عزیز خستگی‌ناپذیر علیرضا گل‌محمدی نشسته‌‎ایم و این عکس‌های ارسالی توسط حاج بهزاد پروین‌قدس یادآور خاطرات شیرینی بود که اکنون جای عزیزی را در میان این عکس‌‎ها خالی می‌بینیم که سال‌ها در گرما و سرما و با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر به دنبال پیکر‌های پاک شهدای دفاع مقدسمان بودند.

در تصویر بالا مشغول خوردن چای در گرمای ۵۰ درجه طلائیه هستیم که توسط شهید گلمحمدی آماده شده بود.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما