شناسهٔ خبر: 45955992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مجوز مجلس برای گازرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان و استان‌های نفت‌خیز

با موافقت نمایندگان مجلس به منظور حمایت از مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور می‌باشند حداقل دو برابر سرانه‌ اعتبار در نظر گرفته شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: با موافقت نمایندگان مجلس به منظور حمایت از مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور می‌باشند حداقل دو برابر سرانه‌ اعتبار در نظر گرفته شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه،10 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بند (د) تبصره (1) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (د) تبصره (1) ماده واحده این لایحه آمده است:

وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط مکلف است از محل سهم چهارده و نیم‌درصد (5/14%) شرکت مذکور تا میزان بیست هزار میلیارد (20.000.000.000.000) ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام طرح(پروژه)‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و استان‌های نفت‌خیز و گازخیز و مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین تر از متوسط کشور می‌باشند و پاسگاه‌های در محدوده بافت روستایی و همچنین روستاهای واقع در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور حداقل دو برابر سرانه‌، اقدامات لازم را به‌عمل آورد.

هزینه‌های مربوط به گازرسانی به مدارس و مساجد روستاهای گازرسانی‌شده از محل منابع این بند قابل تأمین است. معادل مبلغ پنج هزار میلیارد (5.000.000.000.000) ریال از مبلغ فوق جهت بهسازی معابر و ترمیم آسیب های ناشی از حفاری شبکه معابر روستاها در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌ها قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما