شناسهٔ خبر: 45955474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مقام اسبق سپاه:خون شهدا ضامن امنیت و اقتدار ایران است

اصفهان - ایرنا - نماینده اسبق ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: خون شهدا ضامن امنیت و اقتدار ایران اسلامی است و کسی ‌که در این زمینه کم‌کاری کند، مدیون خون شهداست.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد صادق ابطحی روز یکشنبه در آیین تشییع پیکر شهید خلبان بیرجند بیک محمدی در پایگاه شهید بابایی اصفهان افزود: اگر امروز رهبر معظم انقلاب در برابر استکبار می‌ایستد و می‌فرماید اگر قرار است شرطی گذاشته شود این ایران است که حق تعیین شرط دارد، بواسطه وجود فرهنگ شهید و شهادت در کشور ماست.

وی تاکید کرد: اگر امروز در کشور ما امنیت و آرامش وجود دارد، مرهون خون شهداست.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان با بیان‌اینکه ۲۳۰ هزار شهبد در راه انقلاب و سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، اظهار داشت: پاسداشت خون این شهدا مسوولیت امروز آحاد جامعه بویژه مسوولان است لذا اگر در انجام وظیفه و تکلیف خود در دفاع از اسلام و انقلاب و ارزش‌ها کوتاهی کنیم، فردای قیامت باید پاسخگو باشیم‌.
حجت‌الاسلام ابطحی با اشاره به حماسه خلبانان شهید بویژه شهید بیک‌محمدی گفت: شهدا مانند گُل در هر فضایی که وارد می‌شوند موجب معطر شدن آنجا می‌شوند و حضور این شهید در جمع خلبانان پایگاه دزفول، اصفهان و دیگر پایگاه‌هایی که همرزمان این شهید حضور دارند، دل‌ها را با خود همراه خواهد ساخت.
وی تاکید کرد: حراست از خون شهدا و جمهوری اسلامی وظیفه آحاد جامعه ماست زیرا اگر این نظام مقدس نباشد نه حَرمی در عراق و سوریه باقی ماند و نه نامی از اسلام و نه خبر از امنیت جامعه باقی خواهد ماند.
مراسم تشییع پیکر شهید خلبان بیرجند بیک محمدی، صبح امروز با حضور مسوولان لشگری و کشوری در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان برگزار شد.

️پیکر پاک این شهید پس از تشییع در پایگاه‌های هوایی دزفول، اصفهان، همدان، تبریز و چند پایگاه دیگر عازم مشهد خواهد شد.
️مراسم دیدار خانواده با پیکر مطهر این شهید والامقام در حرم حضرت ثامن‌الحجج، امام رضا(ع) انجام می‌شود.
 ️قرار است روز ۱۹ اسفند، پیکر این شهید گرانقدر در قطعه ۵۰ بهشت زهرا به خاک سپرده شود.

خلبان شهید بیرجند بیک محمدی در ۱۵ اسفندسال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد، وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران در تاریخ اول آبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.
این شهید والامقام پس از گذراندن دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف-۴، تغییر رشته داد و پس از موفقیت در آزمون‌های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.
وی آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به کشورهای دیگر اعزام شد و پس از ۳۵۰ ساعت پرواز با هواپیمای اف-۳۳، تی۴۱ ، تی-۳۷ و تی-۳۸ به ایران بازگشت و به جمع خلبان هواپیمای اف-۵ در پایگاه چهارم شکاری پیوست.
خلبان شهید بیک محمدی سرانجام در ۶ خرداد سال ۱۳۶۷ در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی خودی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده دشمن، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از او بدست نیامد و بعنوان جاویدالاثر در فهرست شهدای خلبان قرار گرفت تااینکه پیکر پاکش اوایل اسفند ۹۹ پس از ۳۲ سال در خاک عراق کشف و شناسایی شد. 

نظر شما