شناسهٔ خبر: 45954851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای جن ساکی: راه‌های مؤثرتر از تحریم برای پاسخگو کردن عربستان وجود دارد

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از اقدام دولت بایدن برای تحریم نکردن مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دفاع کرد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۹:۳۹
کد خبر ۷۶۸۱۳۲۹
دانلود PDF

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از اقدام دولت بایدن برای تحریم نکردن مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دفاع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید امروز، یکشنبه از تصمیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص تحریم نکردن مستقیم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در پرونده قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی دفاع کرد و  مدعی شد: راه‌های مؤثرتری برای پاسخگو کردن عربستان در خصوص این قتل وجود دارد.

او در این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که چرا دولت بایدن افراد زیر دست ولیعهد سعودی را به جای خود او در ماجرای قتل خاشقجی تحت فشار قرار می‌دهد، مدعی شد: ما معتقدیم راه‌های مؤثرتری برای اطمینان ازاین مسأله که چنین چیزی دوباره اتفاق نخواهد افتاد و نیز برای ایجاد فضا برای کار با عربستان در زمینه‌های دوجانبه وجود دارد.

او در ادامه با وحشتناک توصیف کردن، قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، گفت: این مسأله، به نوعی یک حادثه پیچیده جهانی به نظر می‌رسد. ما هیچ چیزی را مخفی نکردیم و واضح عمل کردیم. ما می‌خواهیم آن‌ها را در سطح جهانی پاسخگو کنیم.

روز جمعه، دولت جو بایدن یک گزارش اطلاعاتی در خصوص قتل خاشقجی را از حالت طبقه بندی خارج کرد که اعلام می‌دارد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به شکل مستقیم دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است. همزمان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از محدودیت‌های صدور ویزا برای ۷۶ نفر از شهروندان سعودی خبر داد که در آزار و اذیت روزنامه نگاران و فعالان مدنی دست داشته اند.

پس از گزارش دولت بایدن در خصوص نقش بن سلمان در قتل خاشقجی، وزارت امور خارجه عربستان سعودی به گزارش آمریکا واکنش نشان داد. وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود گفته بود: این گزارش حاوی نتیجه‌گیری‌هایی توهین آمیز و نادرست درباره رهبران عربستان است که پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما