شناسهٔ خبر: 45954254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار:

عمل به قانون تکلیف نهادهای مجری انتخابات در شهرستان خاتم است

یزد - ایرنا - فرماندار خاتم با اشاره به اهمیت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا که همزمان ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ هجری شمسی برگزار می شود، گفت: عمل به قانون اولویت اصلی کار دستگاه های اجرایی شهرستان است.

صاحب‌خبر -

 جواد میربهبودی روزیکشنبه در نشست هماهنگی ستاد برگزاری انتخابات شهرستان اظهارکرد:  تشکیل هیات های اجرایی به عنوان یکی از ارکان انتخابات است که بازوی توانمند فرمانداری در برگزاری این حماسه ملی و دینی است.

وی اضافه کرد: افرادی که برای تشکیل هیات اجرایی انتخاب می شوند، باید امین مردم باشند و از نظر قانونی منعی برای حضور در جمع معتمدان نداشته باشند و پس از حضور در بین آنها  اصل بی طرفی در انتخابات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: در این دوره بحث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است و باعث یاس و ناامیدی دشمن و برقراری امنیت و آرامش در فضای کشور می شود و برای ما استقلال و آزادی در همه زمینه ها را به ارمغان می آورد.

میربهبودی اظهارکرد: برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات و فراهم کردن زمینه مشارکت پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های رای، اعضای ستاد انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا انجام و اعضای هیات های اجرایی نیز معرفی شدند.

همچنین در این نشست تاج آبادی به عنوان رییس ستاد انتخابات شهرستان، اکبر شمسی دبیر، نجمه ابولی پور رییس کمیته استعلام و حراست، خانم سلیم آبادی رییس کمیته مالی و پشتیبانی، فاطمه چاکری زاده رییس کمیته اطلاع رسانی،   برزگری رییس کمیته فناوری اطلاعات و  ملایی رییس کمیته آموزش معرفی شدند.

همچنین دبیر ستاد انتخابات استان یزد امروز در  نشست گفت: مکاتبه با ۱۰ فرمانداری استان در ۱۰ شهرستان برای تسلط بر قانون انتخابات و همچنین برگزاری دوره های متعدد آموزشی از جمله برگزاری دوره های منطقه ای و تهیه گزارش هفتگی و همچنین تمامی مواردی که مورد نیاز برگزار کنندگان انتخابات است در دستور کار ستاد قرار دارد. 
محمدعلی شاه حسینی افزود: در انتخابات پیش رو برای ریاست جمهوری ۱۰۰۷ شعبه اخذ رای تصویب شد که بیشترین تعداد آن مربوط به شهرستان یزد و  کمترین تعداد آن برای شهرستان بهاباد است و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ۱۰۷۶ شعبه مورد  تصویب قرار گرفت. 
وی ادامه داد: تشکیل هیات های اجرایی از ۱۹ تا ۲۳ اسفند و همچنین ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از ۲۰ اسفند تا ۲۶ اسفند و به مدت هفت روز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه سال آینده همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار می‌شود.   

نظر شما