شناسهٔ خبر: 45954101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجلس از گازرسانی به سیستان و استان‌های نفت خیز حمایت کرد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی از گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و استان‌های نفت خیز کشور حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، یازدهمین جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار نوبت دوم یکشنبه صحن علنی مجلس قرار دارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه، با بند (د) تبصره (۱) ماده واحده موافقت کردند.

در بند (د) تبصره (۱) ماده واحده این لایحه آمده است: وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط مکلف است از محل سهم ۱۴ و نیم درصد شرکت مذکور تا میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام طرح(پروژه) ‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و استان‌های نفت‌خیز و گازخیز و مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین تر از متوسط کشور می‌باشند و پاسگاه‌های در محدوده بافت روستایی و همچنین روستاهای واقع در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور حداقل دو برابر سرانه، اقدامات لازم را به‌عمل آورد.

 هزینه‌های مربوط به گازرسانی به مدارس و مساجد روستاهای گازرسانی‌شده از محل منابع این بند قابل تأمین است. معادل مبلغ ۵ هزار  میلیارد ریال از مبلغ فوق جهت بهسازی معابر و ترمیم آسیب های ناشی از حفاری شبکه معابر روستاها در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌ها قرار می‌گیرد.

نظر شما