شناسهٔ خبر: 45954083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار دانش‌آموز سردشتی در شبکه شاد مسافر راهیان نور شدند

مهاباد- ایرنا- ۲ هزار دانش آموز شهرستان مرزی سردشت با توجه به شرایط کرونایی امسال به صورت مجازی در کاروان اردوی راهیان نور در شبکه شاد شرکت کردند. 

صاحب‌خبر -

فرماندار سردشت در آیینی که به همین مناسبت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد رهبریت، ایثار و شهادت و انسجام مردم را عامل اصلی اقتدار ایران اسلامی دانست و گفت: تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از صفحات زرینی است که هر یک از آنها به دست فرزندان مومن و انقلابی این دیار رقم خورده است.

اقصی نخشی پور افزود: بازخوانی و ترسیم نقش پذیری های دلاور مردان عرصه ایثار و شهادت در مسیر پیشرفت و تعالی کشور، ما را به این واقعیت می رساند که سیره و معارف آنان به مثابه ذخیره راهبردی در حساس ترین مقاطع توانسته اند گام های تعیین کننده ای را در مسیر تداوم انقلاب و آرمان های ملت ایران رقم بزند.

وی تاکید کرد: باید در هر شرایط  و با تمام ظرفیت ها و توان یاد و خاطره شهدای والامقام را همیشه زنده نگه داشت و این روحیه جهادی در مقابله با دشمنان و دفاع از کشور را همچنان از نسلی به نسل دیگر انتقال داد.

مدیر آموزش و پرورش سردشت نیز در این مراسم با بیان اینکه سفر راهیان نور سفر به دریای نور و شجاعت است، گفت: راهیان نور حلقه اتصال نسل اول انقلاب به نسل های دوم و سوم و چهارم و در نهایت نسل های بعدی است.

سیدنجم الدین سمیعی با بیان اینکه هر سال در سطح شهرستان بیش از  سه هزار دانش آموز به صورت حضوری در قالب کاروان راهیان نور عازم مناطق جنگی و عملیاتی کشور می شوند افزود: امسال  به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برای ۲ هزار نفر دانش آموز دختر و پسر در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم برگزار شد.

در ادامه این مراسم تصاویری از یادمان شهدای بلفت و برنامه های متنوع فرهنگی در شبکه شاد برای دانش آموزان به صورت زنده پخش شد.

در پایان این مراسم از ۱۷ دانش آموز بسیجی منتخب و نمونه حوزه بسیج دانش آموزی تجلیل به عمل آمد.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی با چهار شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان و جمعیت ۱۲۰ هزار نفری واقع شده است.

این شهرستان دارای سه یادمان شهدای بلفت، دارساوین و بمباران شیمیایی است و در طول دوران انقلاب اسلامی ۸۶۰ شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نظر شما