شناسهٔ خبر: 45953894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نجات حدود ۱۰۰ مهاجر در آب‌های ساحلی غرب لیبی

نزدیک به ۱۰۰ مهاجر که تلاش می‌کردند از راه دریا به اروپا بروند در آب‌های ساحلی غرب لیبی نجات پیدا کردند.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۸:۲۹
کد خبر ۷۶۸۱۲۷۴
دانلود PDF

نزدیک به ۱۰۰ مهاجر که تلاش می‌کردند از راه دریا به اروپا بروند در آب‌های ساحلی غرب لیبی نجات پیدا کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نزدیک به ۱۰۰ مهاجر که تلاش می‌کردند از راه دریا به اروپا بروند یکشنبه در آب‌های ساحلی غرب لیبی نجات پیدا کردند. این در حالی است که نزدیک به ۲۰ نفر نیز ناپدید شدند.

به رغم ناامنی مداوم، لیبی همچنان برای هزاران مهاجر جاده اصلی ورود به اروپا به شمار می‌آید. بخش اعظم این مهاجران را آفریقایی‌هایی تشکیل می‌دهند که از ناامیدی، فقر و فساد مالی می‌گریزند تا به اروپا بپیوندند و خطر این سفر طولانی و پرحادثه را به جان می‌خرند.

یکشنبه، شماری از مهاجرانِ اکثرا آفریقایی توسط مرزبانان نیروی دریایی لیبی نجات پیدا کردند و به پایگاه دریایی طرابلس انتقال داده شدند. گروهی از سازمان بین المللی مهاجرت در بدو ورود به کار آن‌ها پرداختند.

به گفته یکی از مسئولان سازمان بین المللی مهاجرت که در محل حضور داشت در بین آن‌ها شش زن و دو کودک بودند. اکثر آن‌ها از اهالی کامرون، سودان و مالی هستند.

دو نفر از بازماندگان که حالشان وخیم بود به بیمارستان انتقال داده و نزدیک به ۲۰ مسافر ناپدید شدند. این مهاجران قصد داشتند از طریق دریای مدیترانه به سواحل ایتالیا بروند.

سازمان غیردولتی آلمانی «دیده بان دریا» نیز شنبه در چارچوب دو عملیات نجات، ۱۴۷ مهاجر را در سواحل لیبی نجات داد.

بنابر اعلام سازمان بین المللی مهاجرت در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۰۰ مهاجر در مدیترانه جان باختند.

دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در لیبی جمعه در توئیتی اعلام کرد: «از آغاز سال، دست کم ۳۷۰۰ مرد، زن و کودک رهگیری و به لیبی بازگردانده شدند».

این منبع اعلام کرد: «اکثر آن‌ها به بازداشتگاه‌ها انتقال داده شدند و شرایط نگهداری آن‌ها روز به روز بدتر می‌شود».

نهاد‌های سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی به طور مداوم اینکه مهاجرانی که در دریا رهگیری می‌شوند به لیبی برمی‌گردانند و همچنین شرایط تأسف بار در بازداشتگاه‌ها را محکوم می‌کنند.

قاچاقچیان انسان نیز از اختلافات داخلی لیبی سوءاستفاده می‌کنند.

در اوایل فوریه، حاکمیت جدید لیبی به منظور انسجام بخشیدن به این کشور تعیین شد. انتخابات قرار است در ماه دسامبر برگزار شود. برای جلوگیری از تراژدی‌های مهاجرتی حل و فصل اختلافات در این کشور ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما