شناسهٔ خبر: 45953753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان:

دشمنان در تقابل با نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه ناکام مانده اند

حجت الاسلام رجب پور گفت: دشمنان در تقابل با نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه ناکام مانده اند، به همین دلیل شخصیت مقام معظم رهبری را نشانه گرفته اند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عبدالامیر رجب پور، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز با اشاره به شباهت فضای سیاسی در دوران امامت و حاکمیت امیرالمؤمنین (ع) با فضای کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در زمان امیرالمؤمنین (ع) به دلیل وجود تفکر ناب اسلامی که ریشه در آموزه‌های الهی داشت؛ طبیعی بود که در جبهه مقابل تفکر زمینی با ریشه تمایلات انسانی و نفسانی وجود داشته باشد؛ این دو تفکر همیشه با هم در تعارض هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان در خصوص علت مقابله جبهه باطل با امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: افرادی که در جبهه نفاق، یهود، مشرکین و منفقین قرار داشتند و به دنبال تمایلات نفسانی و منویات زمینی بودند به همین دلیل در تقابل با نظام فکری امیرالمؤمنین (ع) همه توان خود را به کار گرفتند تا نور وجودی حضرت را خاموش کنند.

حجت الاسلام رجب پور در ادامه افزود: این مشرکان از همه برنامه ها، دسیسه ها، دستگاه‌های تبلیغاتی و پول خود برای مخدوش کردن چهره امیرالمؤمنین (ع) در میان مردم استفاده کردند؛ تاجایی که وقتی خبر شهادت امام علی (ع) در مسجد به گوش عده‌ای می‌رسد، سوال می‌کنند مگر علی (ع) نماز هم می‌خواند؟

وی با بیان اینکه امروز دشمن از سوی نظام اسلامی و ولایت فقیه آسیب دیده است اظهار داشت: دشمنان در تقابل با نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه ناکام مانده اند، به همین دلیل شخصیت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را نشانه گرفته اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان به راهبرد‌های قرآن برای قرار گیری در مسیر ولایت امیرالمؤمنین (ع) و پیامبر اکرم (ص) اشاره داشت و تصریح کرد: همانطور که پیامبر گرامی اسلام (ص) برای رسیدگی به مشکلات و شبهه قرآن را در مسیر مسلمان قرار داده است؛ قرآن نیز رجوع به فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ، کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ و أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ را به عنوان راهبرد کلی برای مسلمانان تا روز قیامت مشخص می‌کند.

حجت الاسلام رجب پور ادامه داد: کسانی که اسلام را بدون اهل بیت دنبال می‌کنند، با تمسک به قرآن به اهل بیت می‌رسند؛ بنابراین برای ماندن در مسیر باید از قرآن به عنوان تبیین کننده و هدایت گر استفاده کرد.

وی در پایان به تبعیت از قوانین تعیین شده از سوی امیرالمؤمنین برای کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید داشت و گفت: برای افرادی که در مسند حکومت و خلافت قرار می‌گیرند سیره خلافت و حکومت امت علوی امیرالمؤمنین علی (ع) موجود است؛ مضاف بر آن عهد نامه‌ای که حضرت برای مالک اشتر به صورت مکتوب در خصوص اخلاق کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را مکتوب کردند نیز می‌تواند کارگشا باشد.

نظر شما