شناسهٔ خبر: 45953727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق:

حمله به مواضع مقاومت نشان داد که «بایدن» فرقی با «ترامپ» ندارد

رامین حسین آبادیان

یک نماینده پارلمان عراق در سخنانی ضمن محکومیت شدید تجاوز نظامی آمریکا به مواضع «حشد شعبی» در مرزهای مشترک با سوریه، گفت: این اقدام نشان داد که «بایدن» تفاوتی با «ترامپ» ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «نعیم العبودی» نماینده پارلمان عراق امروز یکشنبه به اقدام تجاوزکارانه اخیر ایالات متحده آمریکا و حمله نظامی آن به مواضع حشد شعبی در مرزهای مشترک با سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: حمله نظامی به مواضع حشد شعبی در مرزهای مشترک سوریه و عراق نشان داد که «بایدن» هیچ تفاوتی با «ترامپ» ندارد. انتظار می رود که در عراق موضع واحدی نسبت به نقض مکرر حاکمیت عراق اتخاذ شود.

ایالات متحده آمریکا شامگاه پنجشنبه در اقدامی تجاوزکارانه خاک سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد. به دنبال این تجاوز نظامی یکی از اعضای گروه‌های مقاومت عراق شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند. در همین ارتباط، «لوید اوستین» وزیر دفاع آمریکا بدون اشاره به نقض منشور ملل متحد در حمله به خاک کشوری با حاکمیت مستقل اعلام کرد: من به رئیس جمهور بایدن گفتم که به اهدافی در سوریه حمله شود.

اقدام تجاوزکارانه آمریکایی‌ها در سوریه واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت. در همین راستا، «ولادیمیر جباروف» معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل این اقدام آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: این کاملاً غیرقانونی است چرا که صحبت از حمله به کشوری مستقل درمیان است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دمشق حملات تجاوزکارانه ایالات متحده آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» واقع در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق را به شدت محکوم می‌کند. تجاوز آمریکایی‌ها به خاک سوریه با قوانین بین‌المللی و نیز منشور سازمان ملل متحد در تعارض است. ما هشدار می‌دهیم که چنین اقداماتی دارای پیامدهای وخیمی است و می‌تواند به افزایش تنش‌ها در سراسر منطقه منجر شود».

نظر شما