شناسهٔ خبر: 45953616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

بهره برداری از چهارمین پل آبنمای لوله‌ای در محورهای روستایی قم

موج نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سلفچگان از بهره برداری از چهارمین پل آبنمای لوله‌ای در محورهای روستایی قم خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدرضا قزوینیان در این رابطه افزود: این آبنمای لوله‌ای درمحور کهندان ( محدوده روستای علی خان بیگی ) بخش خلجستان قم اجرا شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی درخصوص اهداف اجرایی این طرح، بیان داشت: به دلیل واقع شدن این قطعه از محور روستایی کهندان در خط قعر جاده، همه ساله به هنگام ریزش نزولات جوی و سرریز شدن سیلابهای فصلی، شاهد به وجود آمدن مشکلات ترافیکی عدیده ای برای کاربران جاده ای این محور بوده ایم.

وی محور کهندان بخش خلجستان را مسیر دسترسی هفت روستا به مرکز بخش دانست و افزود: با توجه به آنکه بخش خلجستان از مراکز مهم تولیدات باغی و از جمله مناطق ییلاقی استان است، شاهد ترافیک قابل توجهی در ایام مناسبتی سال در این محور هستیم.

قزوینیان ادامه داد: همان طور که طی فروردین ماه سال ۹۹ به دلیل وقوع بارش‌های پرحجم فصلی، شاهد آبگرفتگی این قطعه از محور به مدت طولانی بودیم.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان درخصوص مشخصات فنی طرح نیز گفت: برای اجرای این آبنما، عملیات خاکبرداری گسترده‌ای به میزان ۵۰۰ متر مکعب اجرا و سپس نسبت به لوله گذاری اقدام شد.

قزوینیان تعداد لوله های کار گذاشته در این طرح را دو لوله عنوان کرد و افزود: طول هریک از لوله ها ۱۲ متر و قطر مفید دهانه هریک ۱/۲۰متر است.

وی لوله های اجرایی را ازنوع کلاس سه دانست و تصریح کرد: جنس لوله ها از بتن مسلح بوده و از استحکام و دوام مناسبی برخوردار است.

محمدرضا قزوینیان در ادامه ضمن تشکر از مساعی ارزشمند بخشداری خلجستان، عنوان کرد: عمده بتن مورد نیاز برای اجرای این طرح را بخشداری خلجستان تامین کرد.

وی میزان بتن ریزی انجام شده را افزون بر ۷۵ متر مکعب برآورد و اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح مهم که صفر تا صد آن به صورت امانی انجام گرفت، ۱۲ تن عوامل راهدار با استفاده از هشت دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک اداره کل متبوع، مشارکت داشته‌اند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان بازه زمانی طرح را سه روزه اعلام کرد و افزود: به دلیل احتمال بارش‌های فصلی و مشکلات مرتبط با آن، تسریع در تکمیل این طرح دردستور کار قرار گرفت که با زحمات بی وقفه و جهادی عوامل، طی بازه زمانی کوتاهی اجرا و به بهره برداری رسید.

قزوینیان درخاتمه از تعامل و همراهی مطلوب کاربران جاده ای ترددکننده از محور و اهالی بخش تشکر کرد.

نظر شما