شناسهٔ خبر: 45952391 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وداع با پیکر خلبانِ شهید در اصفهان

پیکر پاک خلبان شهید، بیرجند بیک محمدی امروز در پایگاه هشتم شکاری اصفهان تشییع شد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۰۱
کد خبر ۷۶۸۱۱۸۷
دانلود PDF

پیکر پاک خلبان شهید، بیرجند بیک محمدی امروز در پایگاه هشتم شکاری اصفهان تشییع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امروز پیکر شهید بیرجند بیک محمدی بعد از ۳۳ سال به محل خدمتش پایگاه هشتم شکاری شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی بازگشت تا همرزمانش با این شهید والا مقام وداعی عاشقانه داشته باشند.
در این مراسم که با حضور خلبانان، فرماندهان و کارکنان پایگاه هشتم شکاری شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی برگزار شد یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه خلبان شهید، بیرجند بیک محمدی گرامی داشته شد.

آیین خاکسپاری این شهید والامقام ۲۵ رجب مصادف با ۱۹ اسفند همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و در آستانه ولادت این شهید بزرگوار با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد.

خلبان شهید بیرجند بیک محمدی در ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران در تاریخ یکم آبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.

این شهید والامقام، دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف ۴ را در ایران و آمریکا گذراند و از آنجا که علاقه وافری به خلبانی داشت، تغییر رشته داد و پس از موفقیت در آزمون‌های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.

با پایان آموزش خلبانی، به عنوان خلبان اف ۵، در پایگاه‌های هوایی شکاری تاکتیکی و در مسئولیت‌های مختلف گردان‌های پروازی مشغول به کار شد؛ چند ماه قبل از پایان جنگ در تاریخ ۶ خرداد ۶۷ در مأموریت پشتیبانی سطحی از نیرو‌های زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت.

از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیگ محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در فهرست شهدای خلبان قرار گرفت تا اینکه پیکر مطهر این شهید اخیراً در خاک عراق کشف و شناسایی شد.

پایگاه هشتم شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی در اصفهان یکی از پایگاه‌های مرکزی و مستعد نیروی هوایی ارتش محسوب می‌شود که می‌توان از آن به عنوان یکی از مشهورترین پایگاه‌های ایران و منطقه یاد کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما