شناسهٔ خبر: 45951512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تلاش جامعه پزشکی در روزهای کرونایی در تاریخ ثبت خواهد شد/ ضرورت استفاده از طب سنتی در کنار طب مدرن

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: اگرچه در مرحله سوم کرونا پیش‌بینی‌ها، افزایش چند برابری گسترش و تلفات بود، اما با عنایت به طرح شهید سلیمانی و تلاش شبانه‌روزی جامعه پزشکی این اتفاق نیفتاد .

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی‌اکبر افراسیابی امروز در مراسم روز بسیج جامعه پزشکی در تالار ابن‌سینا مشهد  اظهار کرد: امروز به شما عرض می‌کنم کاری که در طرح شهید سلیمانی انجام شد و جامعه پزشکی در آن به‌طور عام و جامعه بسیج پزشکی به‌طور خاص فعالیت کرد، کار بی‌نظیری بود و کشورهایی که ادعای پیشرفت دارند نتوانستند بحران این بیماری را به‌خوبی جمع کنند.

مدیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی عنوان کرد: در مرحله سوم کرونا پیش‌بینی‌هایی می‌شد که ما چند برابر گسترش بیماری و تلفات داریم که به عنایت شهید سلیمانی که نامش بر روی این طرح بود و کار شبانه‌روزی که جامعه پزشکی انجام دادند، این اتفاق نیفتاد.

وی اذعان کرد: تلاش جامعه پزشکی در بحران کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان می‌فهمند که ارزش این کارها و اقدامات چیست و ارزش شهدای مدافع سلامت چیست، بسیج در نگهداری انقلاب اسلامی اثربخش است و امروز عصاره آن بسیج جامعه پزشکی است.

افراسیابی با اشاره به اینکه افرادی از جامعه پزشکی در حاشیه شهر جمع شدند و به افراد معتاد متجاهر از باب زنده کردن یک انسان نگاه کردند و این افراد را نجات دادند، ادامه داد: امروز پزشکان بسیاری خود را فدا می‌کنند و جامعه پزشکی و مسؤولان و مردم ما باهم متحد و منسجم باوجود تمام فشارهای دشمن در کنار هم در سایه رهبری زندگی می‌کنند.

خطر پیری جمعیت در جامعه حس می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش دیگری از مراسم گفت: تمام کسانی که کمی اهل مطالعه هستند و آمار و ارقام را می‌فهمند، نگران آینده مملکت و کاهش جمعیت هستند که از سالمندی گذشته و خطر پیری در جامعه حس می‌شود.

محمدحسین بحرینی تشریح کرد: طرح تحول سلامت، زایمان طبیعی را رایگان اعلام کرد و اجرا هم شد اما چه کسانی تعداد فرزندانشان زیاد شد؟ به‌عنوان‌مثال خانواده‌ای در شهرستان‌ که ۹ فرزند داشتند، فرزندانشان ۱۳ نفر شد که ازنظر سطح سلامت و سواد بسیار پایین هستند.

وی با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم جمعیت مولد و سازنده زیاد شود و افزایش جمعیت مصرف‌کننده خیلی خوب نیست، ادامه داد: می‌توان در محیط دانشگاه به این هدف مهم رسید اما دانشگاه به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات فرزند آوری و ازدواج را در جامعه حل کند اما در محیط خودش می‌تواند کاری بکند البته اگر بگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای ازدواج دانشجویان در دانشگاه طرح اجرایی و عملیاتی دارم ولی برای کارهای قبلی که انجام و پرونده‌سازی و محاکمه برایم صورت گرفت، این طرح را زمین گذاشتم.

بحرینی بابیان اینکه اگر بسیج جامعه پزشکی در این زمینه نیز ورود کند من طرح عملیاتی برای آن دارم، مطرح کرد: اکثر دانشجویان ما به ازدواج علاقه دارند اما دغدغه مسکن دارند من طرحی دارم که به هر یک از دانشجویانمان ‌که ازدواج کنند تا دو سال خانه رایگان بدهیم که بار مالی روی دولت ندارد و به جسارت نیاز دارد که دارند این جسارت را از مدیران می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مدیری می‌خواهند که با روزمرگی فقط امضا کند و برود و مدیری که بخواهد تحول ایجاد کند را نمی‌خواهند، افزود: یکی از دغدغه‌های رهبری این است که در کنار طب مدرن، از خزینه غنی طب ایرانی و سنتی نیز استفاده کنیم که برای پیاده کردن این موضوع نیز من طرحی دارم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تا وقتی بیمارستانی نداشته باشیم که جایی برای طب سنتی داشته باشد راه به‌جایی نمی‌بریم، مانند بیمارستان طب مدرن که جایی برای مداوا و بستری دارد باید بیمارستان طب سنتی هم وجود داشته باشد و محوریت بیمارستان باید با طب سنتی باشد.

کارهای نکرده ما بیشتر از کارهای کرده ما است

در ادامه رئیس بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی گفت: مجموع آنچه در ایام کرونا و در زائران پیاده امام رضا (ع) و اربعین سال ۹۸ در گستره استان انجام دادیم، ۶۷۷ هزار خدمت ارائه‌شده طی دو سال با برآورد ۹ میلیارد تومان تخمین خدمات است.

محسن ذاکریان در بیان کارهای انجام‌نشده و روی زمین‌مانده در حوزه فعالیت خود افزود: بهتر است درباره کارهای نکرده خود در این جمع حرف بزنیم، ما در حوزه جمعیت که دغدغه رهبری است به‌عنوان یک عضو پازل کاری را که باید انجام دهیم، نداده‌ایم.

وی اشاره کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی بیماران زیادی در سطح استان و بیمارستان‌های ما وجود دارد و افزایش رضایت عمومی مردمی که به ما مراجعه می‌کنند و در حوزه اخلاق و معنویت در جامعه پزشکی کم‌کاری کردیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی افزود: در حوزه تولید علم و خودکفایی که یکی از بحث‌های اصلی پیش روی ما تحریم‌ها در حوزه بیماران است در حوزه فناوری و حرکت در خط مقدم آن‌که مطالبه رهبری است کار نکردیم.

ذاکریان ادامه داد: در حوزه‌های بسیاری از این جنس کارهای نکرده ما بیشتر از کارهای کرده ما است و نباید قدم‌های برداشته اکتفا کنیم چرا این انقلاب به گردن تمام ما دین دارد و امروز که روز بسیج جامعه پزشکی است به مسیر پیش رو نگاه کنیم تا محرکه‌ای برای تلاش بیشتر باشد.

گفتنی است، در پایان مراسم از فعالان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: فارس

نظر شما