شناسهٔ خبر: 45948951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

یک کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد

دلیل سفر وزیر خارجه عراق به ایران

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: با توجه به اینکه حدود یک ماه قبل، سفری از سوی وزیر امور خارجه عراق به ایران صورت گرفته بود، به نظر می رسد سفر اخیر در خصوص فعل و انفعالات مربوط به نیروهای آمریکایی در عراق است.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مجتبی امانی با اشاره به سفر دوم وزیر امور خارجه عراق به ایران که در کمتر از یک ماه صورت گرفت، گفت: در کنار مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که بین ایران و عراق وجود دارد و گسترش آن‌ها مستلزم این‌گونه سفرهاست، نخستین مسئله‌ای که در خصوص این سفر به ذهن تبادل می شود، حمله آمریکایی ها به برخی پایگاه ها در مرز سوریه و عراق است.

ویی در گفت‌وگو با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو به ادعای آمریکایی ها در خصوص حمله به پایگاه های سوریه اشاره و بیان کرد: آن‌ها مدعی هستند این پایگاه ها مربوط به نیروهای وابسته به ایران است. آمریکایی ها همچنین اعلام کردند این حمله در پی حمله خمپاره ای به سفارت خانه و نیروهای آمریکایی در عراق صورت گرفت که ایالات متحده مدعی شد این حملات توسط نیروهای حامی ایران انجام گرفته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: در چنین شرایطی نیاز است دو طرف ایران و عراق اطلاعات خود را تبادل کنند و برای آینده و چگونگی پاسخ دادن به این حملات برنامه‌ریزی کنند.

وی در ادامه با اشاره به گمانه زنی ها درباره دلایل این سفر بیان کرد: با توجه به اینکه حدود یک ماه قبل، سفری از سوی وزیر امور خارجه عراق به ایران صورت گرفته بود، به نظر می رسد این سفر کاملاً در خصوص فعل و انفعالات مربوط به نیروهای آمریکایی در عراق است.

امانی تصریح کرد: آمریکا قصد ندارد خروج آن‌ها از عراق به این‌گونه قلمداد شود که ناشی از فشار ایران و نیروهای وابسته به ایران بوده است و آمریکا به طور طبیعی قصد دارد این مسئله را کتمان کند.

نظر شما