شناسهٔ خبر: 45944377 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

مجوز سومین واکسن کرونا در آمریکا صادر شد

باشگاه خبرنگاران جوان

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از سومین واکسن کرونای موثر (واکسن جانسون اند جانسون) برای درمان کرونا را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از سومین واکسن کرونای موثر (واکسن جانسون اند جانسون) برای درمان کرونا را صادر کرد. واکسن کرونای «جانسون اند جانسون»، از هفته آینده واکسیناسیون عمومی را شروع می‌کند.

این واکسن در سایت آزمایش تخصصی بالینی آمریکا حدود ۷۲ درصد موثر بود اما به صورت کلی در تمام سایت‌های آزمایشی، واکسن «جانسون اند جانسون» ۸۵ درصد در برابر اشکال شدید کووید ۱۹ و ۱۰۰ درصد در برابر بستری شدن بیماران در بیمارستان و مرگ ناشی از ویروس کرونا را نشان داد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که ممکن است برخی افراد به واکسن «جانسون اند جانسون» به علت پایین‌تر بودن درصد اثر به عنوان واکسن ضعیف و نامعتبر نگاه کنند.

آنتونی فائوچی، رئیس بیماری‌های عفونی در آمریکا در این باره گفت: درگیر بازی عددی نشوید زیرا این، واکسن بسیار خوبی است و آنچه ما نیاز داریم را دارد.

او ادامه داد: به جای تجزیه و تحلیل تفاوت بین ۹۴ و ۷۲، این واقعیت را بپذیرید که اکنون سه واکسن بسیار موثر دارید.

اولین واکسن کرونایی که در آمریکا مجوز استفاده اضطراری را گرفته واکسن «فایزر» بود و بعد از آن واکسن شرکت «مدرنا» نیز مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرد.

این دو واکسن حدود ۹۴ درصد در برابر ویروس کرونا موثر هستند و واکسن «جانسون اند جانسون» حدود ۲۰ درصد، اثر کمتری نسبت به این دو واکسن دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما