شناسهٔ خبر: 45937503 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ققنوس وطن سر از خاک برآورد

محمدرضا بختیاری

این قهرمان وطن روز ششم خردادماه سال ۶۷ در مأموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک‌محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خلبان  بیرجند بیک‌محمدی در ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران در تاریخ یکم آبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.

او دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای «اف ۴» را در ایران و آمریکا گذراند و از آنجا که علاقه بسیاری به خلبانی داشت تغییر رشته داده و پس از موفقیت در آزمون‌های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.

آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از ۳۵۰ ساعت پرواز با هواپیمای اف۳۳، تی۴۱، تی۳۷ و تی۳۸ به ایران بازگشت و به جمع خلبان هواپیمای «اف ۵» در پایگاه چهارم شکاری پیوست.

 شناسایی پیکر پاک شهید خلبان بیک محمدی

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، وی به عنوان خلبان اف ۵ در پایگاه وحدتی دزفول برای دفاع از ایران اسلامی در عملیات‌های مختلف حضور داشت.

این قهرمان وطن روز ششم خردادماه سال ۶۷ در مأموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک‌محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت.

در روزهای گذشته سرتیپ پاسدار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در مراسمی که سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، و تعدادی از مسوولان و پیشکسوتان این نیرو در منزل شهید  «بیرجند بیک محمدی» حضور داشتند، به دنبال یک تماس تلفنی، خبر  کاوش پیکر مطهر این  ققنوس وطن را به خانواده او اعلام کردند.

به گزارش ایسنا،‌ عملیات ۱۴۰ فروندی و انهدام تجهیزات و تاسیسات نیروی هوایی عراق، عکسبرداری هوایی از مناطق دشمن، بمباران پایگاه هوایی کرکوک،عملیات قطع صدور نفت عراق، انهدام بنادر و تأسیسات عراق، پشتیبانی از عملیات مروارید، حمله به پایگاه هوایی الولید (H۳)، پشتیبانی نیروی هوایی از عملیات طریق‌القدس، پشتیبانی نیروی هوایی از عملیات فتح المبین، پشتیبانی از عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، پشتیبانی نیروی هوایی از عملیات والفجر ۸، پشتیبانی نیروی هوایی از عملیات کربلای ۵ و جلوگیری از برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در بغداد تنها بخش کوچکی از اقدامات عقابان تیزپرواز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما