شناسهٔ خبر: 45937443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشنهاد جنبش فتح به گروه‌های فلسطینی برای حضور در لیست انتخاباتی واحد

تهران – ایرنا – دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح فلسطین از پیشنهاد این جنبش به همه گروه‌های فلسطینی برای مشارکت در یک لیست انتخاباتی در انتخابات عمومی آتی فلسطین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، جبرئیل الرجوب گفت: کمیته مرکزی جنبش تصمیم گرفت که همه جناح های ملی و همه اقشار مردم فلسطین از بخش های خصوصی، دانشگاهی و اتحادیه های صنفی را ترغیب به شرکت در یک لیست انتخاباتی واحد کند که منعکس کننده آرزوهای ملت ما باشد.

وی افزود: برای کنترل اوضاع سازمانی در جنبش "فتح" نقشه راهی تهیه شده و سازوکارهایی در نظر گرفته شده است که معیارهای انتخاب نامزدها در انتخابات پیش رو را تضمین می کند.

دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح با بیان این که میزان ثبت نام در انتخابات آینده نشانه تمایل مردم فلسطین برای مشارکت در انتخابات است، تأکید کرد: ما باید بر اساس آن عمل کنیم تا به اختلافات پایان دهیم و از شرایط استثنایی که مردم ما در آن زندگی می کنند، عبور کنیم.

طبق بیانیه «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش «حماس» قرار گرفت.

نظر شما