شناسهٔ خبر: 45937395 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بررسی نفر به نفر خط میانی پرسپولیس؛

نمره قبولی برای خریدهای سرخ‌پوشان/ ستاره‌ای که جور مهاجمان را کشید

سمیه قدیری

پرسپولیس در حالی موفق شد در نیم فصل اول لیگ بیستم بر صدر جدول تکیه بزند که کمربند خط میانی این تیم و حضور موفق هافبک‌های پرسپولیس نقش مهمی در موفقیت‌های اخیر سرخ‌ها داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ در ادامه بررسی عملکرد پرسپولیسی‌ها این بار خط میانی سرخ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛

ستاره‌ای که جور مهاجمان را کشید

520

احمد نورالهی که رکورددار بازی برای پرسپولیس در نیم فصل اول هم بود ستاره بی‌چون و چرای این تیم در خط میانی هم لقب گرفت. اگرچه خاطرات تلخی مثل خطای پنالتی در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا و فرصت سوزی‌های او در دربی در مقطعی باعث شده بود این بازیکن با افت محسوسی روبرو شود اما کاپیتان سوم سرخ‌ها در ادامه موفق شد به چهره موفق در خط میانی این تیم تبدیل شود. نورالهی باتجربه و جوان در این نیم فصل حضور 1335 دقیقه‌ای  را در ترکیب سرخ‌ها داشت. شماره 8 پرسپولیس در مجموع این دقایق موفق شد 6 گل را با به ثمر برساند تا به نوعی آقای گل پرسپولیس لقب بگیرد. احمد نور، در این نیم فصل برابر تیم‌های شهرخودرو، نساجی، گل‌گهر، فولاد، ماشین‌سازی و پیکان موفق به گلزنی شد و با 3 پاس گل نیز عنوان برترین پاسور پرسپولیس را به خود اختصاص داد تا موثرترین بازیکن سرخ‌ها در نیم فصل اول لقب بگیرد.

خریدی که خیال یحیی را راحت کرد

507

میلاد سرلک هافبک  تازه‌واردی که در لیگ بیستم برای اولین بار پیراهن پرسپولیس را بر تن داشت، با 1146 دقیقه در ترکیب پرسپولیس یکی دیگر از بازیکنان باثبات تیم گل‌محمدی بود. سرلک با وجود حضور در پست هافبک دفاعی در ترکیب پرسپولیس با آمار یک گل و 2 پاس گل در طول نیم فصل در فاز تهاجمی هم موفق عمل کرد تا یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس در ابتدای فصل باشد. سرلک نشان داد گل‌محمدی می‌تواند حالا حالاها روی او حساب ویژه‌ای باز کند.

پهلوانی در مرکز زمین!

503

احسان پهلوان خرید دیگر پرسپولیس محسوب می‌شد که عملکرد خوبی را در نیم فصل اول از خود به نمایش گذاشت و موفق شد نمره قبولی را در این آزمون مهم بگیرد. جوان باتجربه و با انگیزه پرسپولیسی‌ها در هر 15 بازی نیم فصل اول برای سرخ‌ها به میدان رفت و موفق شد آمار 1144 دقیقه بازی را در این دیدارها به ثبت برساند. پهلوان پرسپولیس با 2 پاس گل در دربی برابر استقلال یکی از چهره‌های برتر سرخ‌ها در آن دیدار بود.

آغاز و پایان متفاوت برای کمال

507

کمتر کسی فکرش را می‌کرد کمال کامیابی‌نیا نیم فصل اول را با حضور در پست هافبک دفاعی آغاز کند و با بازی در پست دفاع میانی نیم فصل اول را به پایان برساند. کمال که با دریافت کارت قرمز در بازی اول، اولین اخراجی پرسپولیس در این فصل بود، پس از حضور در بازی های ابتدایی فصل در پست تخصصی، با توجه به نیاز تیم از هفته یازدهم به بعد در کنار سیدجلال به عنوان یکی از مدافعان میانی پرسپولیس در ترکیب سرخ‌ها قرار گرفت و در حضور او در این پست، پرسپولیس در 5 بازی با یک گل خورده از روی نقطه پنالتی آمار شگفت‌انگیزی را به ثبت رساند. او در نیم فصل اول  آمار 1047 دقیقه‌ بازی در ترکیب پرسپولیس را برای خود به ثبت رساند.  

اوج‌گیری دوباره کاپیتان شماره 2

504

کاپیتان شماره 2 پرسپولیس فصل متفاوتی را در لیگ بیستم در کنار سرخ‌پوشان داشت. اگرچه امید عالیشاه در هفته‌های ابتدایی فصل نیمکت‌نشین صرف بود و فرصت زیادی برای حضور در ترکیب پرسپولیس را نداشت اما در نهایت با شرایط خوبی نیم فصل اول را به پایان رساند. پاس گل تماشایی برابر پیکان و مس و گلزنی در دیدار مقابل ذوب‌آهن و گل‌گهر ماحصل آمار و ارقامی بود که این بازیکن باتجربه پرسپولیس در 605 دقیقه حضورش در ترکیب پرسپولیس در نیم فصل اول از خود نشان داد.  

پشت خط مانده‌ها!

از جمع مردان میانه پرسپولیس در نیم فصل اول تعدادی در ثبت آمار نتوانستند شرایط خوبی را از خود ارائه دهند. در شرایطی که بشار یکی از اصلی‌ترین ارکان موفقیت‌های پرسپولیس در سال‌های اخیر محسوب می‌شد، پس از فینال لیگ قهرمانان از جمع سرخ‌پوشان جدا شد تا مرد نیمه‌راه پرسپولیس باشد. این در حالی بود که چهره‌هایی چون سعید حسین‌پور، مهدی مهدی‌خانی و محمد شریفی نیز دیگر مردان میانه میدان پرسپولیس بودند که فرصت زیادی را در نیم فصل اول برای بازی در ترکیب نداشتند و اکثر بازی‌های این تیم را از روی نیمکت به تماشا نشستند. 4

بیشتر بخوانید:

نظر شما