شناسهٔ خبر: 45937370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هیات ورزش‌های دانش‌آموزی کردستان رتبه برتر کشوری کسب کرد

رئیس هیات ورزش‌های دانش‌آموزی استان کردستان گفت: در بخش ارزیابی عملکرد هیات‌های ورزش‌های دانش‌آموزی استان‌های کشور، هیات ورزش‌ دانش‌آموزی کردستان در پایان سال تحصیلی 98 - 99 با کسب رتبه عالی جزء هیات‌های برتر کشور معرفی شد.

صاحب‌خبر -

طاهر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برنامه‌های هیات ورزش دانش‌آموزی در دو بخش مسابقات و توانمندسازی نیروی انسانی در سال جاری در حال اجراست که در بخش مسابقات با توجه به شرایط کرونا امکان برگزاری مسابقات حضوری وجود نداشت و این مسابقات بصورت مجازی برگزار می‌شود. 

وی افزود: مسابقات در 10 رشته مهارت‌های فردی فوتسال، بسکتبال، هندبال، والبیال و فوتبال و رشته‌های انفرادی شطرنج، طناب‌زنی، تکواندو(پومسه) کاراته( کاتا)، ووشو( تالو ) در دوره متوسطه اول و دوم در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌‌شود.

فیضی خاطرنشان کرد: مسابقات به این‌صورت انجام خواهد شد که از مهارت‌های فردی دانش‌آموزان در قالب ایستگاه‌های تعیین شده از طرف فدراسیون ورزش دانش‌آموزی فیلمبردای صورت خواهد گرفت و جهت داوری به فدراسیون ارسال خواهد شد.

رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی استان کردستان اذعان کرد: مسابقات استانی رشته‌های طناب‌زنی و فوتسال پسران در بهمن امسال برگزار شد و مرحله کشوری آن ماه جاری برگزار خواهد شد.

به گفته فغیضی، در رشته طناب‌زنی متوسطه اول و دوم، ناحیه یک سنندج و در رشته فوتسال متوسطه اول شهرستان سقز و فوتسال متوسطه دوم ناحیه یک سنندج مقام‌های قهرمانی را به دست آورند. 

وی گفت: استان کردستان با تیم‌های اول و دوم خود در مسابقات استانی وارد مسابقات کشوری خواهد شد که مراحل آماده‌سازی تیم‌ها در حال انجام است.

رئیس هیات ورزش‌های دانش‌آموزی استان کردستان ادامه داد: مرحله استانی سایر مسابقات ورزشی در فروردین و اردیبهشت و  مرحله کشوری نیز در تابستان 1400 برگزار خواهد شد. 

وی در خصوص برنامه‌های آینده جهت پیشرفت ورزش دانش‌آموزی نیز گفت: در بخش توانمندسازی معلمان تربیت بدنی برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های مربیگری درجه سه در رشته‌های ژیمناستیک، بازی‌های بومی‌محلی، طناب‌زنی و داوری درجه سه در رشته بسکتبال انجام شده که در اسفند ماه سال 1399 و خرداد سال 1400 برگزار خواهد شد.

فیضی افزود: در بخش ارزیابی عملکرد هیات‌های ورزش‌های دانش‌آموزی استان‌های کشور که هر ساله در پایان سال تحصیلی توسط ارزیابان فدراسیون ورزش دانش‌آموزی انجام می‌گیرد؛ هیات ورزش‌های دانش‌آموزی استان کردستان در پایان سال تحصیلی 98 - 99 با کسب رتبه عالی جزء هیات‌های برتر کشور معرفی شد.

انتهای پیام /۸۰ /۲۳۳۰

نظر شما