شناسهٔ خبر: 45937237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس سوریه:دخالت در امور دیگر کشورها، اصل سیاست آمریکاست

تهران – ایرنا – نماینده مجلس سوریه گفت: دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، اصلی ترین سرفصل سیاست های آمریکا به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

محمد فواز بامداد یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، آمریکا شیطان اکبر است و نباید از اذیت ها و مزاحمت های وی تعجب کنیم زیرا ماهیت وجودی او اینگونه است.

وی درباره تجاوز اخیر آمریکا به خاک سوریه گفت: این تجاوز از سوی آمریکا، موضوع تعجب آوری نیست.

فواز اضافه کرد: این کشور تلاش می کند وجود،  قدرت و تسلط خود را در منطقه به شیوه های مختلف به اثبات برساند ولی نخواهد توانست اراده محور مقاومت در دفاع از مظلومان را درهم بشکند.

وی گفت: رئیس های جمهور آمریکا، ابزار اجرای طرح های صهیونیستی و ماسونی در جهان هستند و تفاوت آن ها  فقط در شیوه اجرای این سیاست ها در راستای تامین منافع استکبار جهانی است، به همین خاطر حسن ظن و خوشبینی نسبت به بایدن یک اشتباه تاریخی است.

این نماینده مجلس سوریه اضافه کرد: چهره ها تغییر می کند ولی سیاست های آن ها یکسان است و براین اساس نباید انتظار داشته باشیم که رئیس جمهوری کنونی یا آینده آمریکا در دفاع و پشتیبانی از غده سرطانی صهیونیستی در منطقه و مبارزه با محور مقاومت کوتاهی کند.

فواز بیان کرد: تجاوز آمریکا به خاک سوریه برخلاف قوانین بین المللی و نقض آشکارحاکمیت و استقلال کشور و اشغال غیرقانونی خاک سوریه، نقض حاکمیت یک کشور مستقل به شمار می رود.

وی گفت: همزمانی تجاوز به خاک سوریه با سخنان فرماندهان آمریکایی درباره موشک باران پایگاه عین الاسد در پاسخ به ترور شهید سلیمانی برای انحراف افکارعمومی است.

فواز افزود: این همزمانی برای این است که به دروغ ادعا کنند که یک پایگاه ایرانی را در سوریه هدف قرارداده اند و با این ادعا، تجاوز غیرقانونی خود را توجیه کنند.

وی اظهارکرد: به خائنان تجزیه طلبی که اطلاعات پایگاه ها را در اختیار دشمن آمریکایی قراردادند اعلام می کنیم که با پاسخ ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان و دوست، به آرزوهای تجزیه طلبانه آن ها پایان داده و سراسر خاک سوریه از لوث تروریست ها و حامیان آن ها پاک خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد که در واکنش به حملات اخیر به  مواضع نیروها و سفارت این کشور در بغداد و اربیل، به مواضع نیروهایی که مدعی شده عامل این حملات بوده حمله کرده است.

نظر شما