شناسهٔ خبر: 45936995 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

تمامی خودروهای جدید فورد در سال 2030 در اروپا برقی خواهند بود

ایتنا- کمپانی فورد به تازگی اعلام کرده است که سیاست‌های جدید این کمپانی به نحوی چیده شده‌اند که تمامی خودروهای عرضه شده این برند در اروپا در سال 2030 به صورت تمام برقی خواهند بود.

صاحب‌خبر - کمپانی فورد  به تازگی اعلام کرده است که سیاست‌های جدید این کمپانی به نحوی چیده شده‌اند که تمامی خودروهای عرضه شده این برند در اروپا در سال 2030 به صورت تمام برقی خواهند بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، فورد با رویکردی تهاجمی به استراتژی عرضه خودروهای برقی در اروپا روی آورده و در همین راستا اعلام کرده است که تا اواسط سال 2026 تمام وسایل نقلیه مسافری این کمپانی به صورت تمام برقی یا هیبریدی خواهند بود. همچنین این خودروساز مدعی شده است که تمام وسایل نقلیه مصرفی این برند تا سال 2030 کاملاً برقی خواهند بود.
 
در نتیجه به نظر می‌رسد که فورد در میان سایر کمپانی‌های خودروساز رویکرد بسیار متفاوت و عجولانه ای را برای برقی کردن تمام خودورهای عرضه شده در پیش گرفته است. از نظر تجاری این شرکت قصد دارد تا سال 2030 خودروهای پلاگين هیبریدی (PHEV) یا تمام برقی را در دو سوم خط تولید خود داشته باشد.
 
 
 
فورد به عنوان بخشی از این فرآیند تصمیم دارد که یک میلیارد دلار از ثروت خود را در کارخانه مونتاژ خود در کلن آلمان سرمایه گذاری کند و به این ترتیب بتواند در دو سال آینده یک مدل تمام الکتریکی داشته باشد. این بخشی از سرمایه گذاری 29 میلیارد دلاری فرود در زمینه خودروهای برقی و خودران تا سال 2025 است. استوارت رولی به عنوان مدیر بخش اروپایی فورد در این رابطه اظهار داشته است که:«ما در حال ورود یک آینده کاملاً الکتریکی در اروپا هستیم»
  
تعهد فورد به خودروهای الکتریکی موجب شده است که این کمپانی تنها 5 سال فرصت داشته باشد تا به هدف خود در این رابطه برسد. در این میان فلکس واگن به عنوان رقیب و شریک تجاری فورد متعهد شده است که تا سال 2025 یک و نیم میلیون خودروی برقی تولید کرده و مرسدس بنز نیز از برنامه‌های خود برای ساخت 6 خودروی برقی در دو سال آینده رونمایی کرده است.
 
فورد در زمینه فروش تجاری از همه رقبا پیشتاز است اما در زمینه فروش خودروهای مسافری در اروپا بعد از تویوتا در جایگاه هشتم قرار گرفته است. شایان ذکر است که فورد با فروش کارخانه‌ها و حذف بیش از 10 هزار شغل هزینه‌های قابل توجهی را در سایر نقاط اروپا کاهش داده است و تمرکز خود را روی کارخانه کلن گذشته است. این کمپانی با این سیاست موفق شد تا در سه ماهه اخر سال 2020 میلادی در اروپا به شرایط سود دهی بازگردد.
 

نظر شما