شناسهٔ خبر: 45936535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

سیاست

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ترور سردار سلیمانی گفت: بالاترین مجازات امریکایی‌ها این است که گورشان را از منطقه گم کرده و دست از سر مردم این منطقه بردارند.

صاحب‌خبر -

امریکایی‌ها گورشان را از منطقه گم کنند

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ترور سردار سلیمانی گفت: بالاترین مجازات امریکایی‌ها این است که گورشان را از منطقه گم کرده و دست از سر مردم این منطقه بردارند. عباسعلی کدخدایی گفت: امروز در تمام ایران و کشورهای منطقه و جهان نام شهید سلیمانی به نیکی و بزرگی یاد می‌شود. حاج قاسم را کسانی که از نزدیک با او آشنا بودند، می‌شناختند که از عنوان و نام و رسانه فراری بود و این یعنی همان اخلاصی که رهبر معظم انقلاب از آن یاد می‌کنند. کدخدایی تاکید کرد: قاسم سلیمانی مرد میدان بود و هیچ‌وقت از میدان گریزان نبود و در همین میدان‌ها بود که وظیفه خود را انجام می‌داد. سال‌ها وقت می‌خواهد که شهید سلیمانی را به خوبی شناخته و به مردم و جوانان معرفی کنیم. کدخدایی تصریح کرد: تشییع شهید سلیمانی اعلام بیعت مردم ایران با اسلام و انقلاب اسلامی بود؛ این تشییع حقیقتا دشمن را به لرزه انداخت. وی ادامه داد: جنایتی که در ترور حاج قاسم توسط دولت امریکا و شخص ترامپ صورت گرفت، جنایت علیه بشریت بود؛ کشوری که مدعی دموکراسی و حقوق بشر است، دست به اقدام جنایتکارانه‌ای زد که هرگز فراموش نخواهد شد.کسانی ترور شده‌اند که ریشه داعش را کنده بودند؛ این عزیزان مستحق پاداش و تقدیر بودند نه جنایتی که منجر به قتل آنها شود. وی در پایان گفت: بالاترین مجازات امریکایی‌ها این است که گورشان را از منطقه گم کرده و دست از سر مردم این منطقه بردارند. مردم منطقه در طول سالیان اخیر، دچار رنج‌های زیادی بودند که عامل آن، استکبار جهانی بوده است.

پرداخت بدهی عراق به ایران آغاز می‌شود

وزیر خارجه عراق که به تهران سفر کرده با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار فواد حسین، وزیر خارجه عراق با ارایه گزارشی از تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در عراق اظهار داشت: امنیت و ثبات زیر ساخت توسعه اقتصادی و رفاه است و برای کشوری چون عراق که سال‌ها درگیر مبارزه با تروریسم و ناامنی بوده برقراری امنیت اولین اولویت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به توافقات انجام شده میان مسوولان دو کشور برای تادیه بدهی عراق به ایران که به دلیل تحریم‌های خارجی به تعویق افتاده اظهار داشت: با تلاش مستمر حوزه‌های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و به زودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز می‌شود.

باید از حقوق مردم  محافظت کنیم

رییس ستاد انتخابات کشور در بازدید از روند طراحی و تولید تعرفه‌های اخذ رای انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد که باید به نحو احسن از حقِ مردم، امانت داری کنیم. جمال عرف رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزارت کشور از روند تولید تعرفه‌های رای‌گیری انتخابات سال آینده بازدید کرد. ​در جریان این بازدید، گزارشی از فرایندهای تولید تعرفه‌های رای و کارت‌های هوشمند انتخابات، طراحی مولفه‌های امنیتی جدید برای جلوگیری از هرگونه جعل تعرفه‌های اخذ رای و مجموعه اقدامات در جهت صیانت از تمامی ملزومات انتخابات ارایه شد. رییس ستاد انتخابات کشور در ابتدای این بازدید با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است، گفت: باید به نحو احسن از حقِ مردم، امانت داری کنیم که یکی از فرایندهای امانت داری، در مرحله اخذ رای و تعرفه‌های انتخابات است. رییس ستاد انتخابات با تاکید بر اینکه باید این امانت را به درستی حفظ کنیم و اجازه ندهیم خدشه‌ای به آن وارد شود، افزود: تا پایان سال کار چاپ تعرفه‌های رای تمام می‌شود و پس از آن، بحث نگهداری این اقلام با همکاری ناظران شورای نگهبان، ستاد انتخابات و هیات نظارت مجلس شورای اسلامی دنبال خواهد شد تا به موقع به استان‌ها حمل شود و پس از آن در روند انتخابات در اختیار رای‌دهندگان قرار گیرد.

قصد کاهش تحریم‌ها رانداریم

سخنگوی کاخ سفید با ادعای اینکه امریکا آماده گفت‌وگوهای دیپلماتیک با ایران در چارچوب 1+5 است، گفت که واشنگتن قصد کاهش تحریم‌های وضع شده علیه ایران را ندارد. جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کنونی مذاکرات پیرامون توافق هسته‌ای با ایران مدعی شد که امریکا آماده گفت‌وگوهای دیپلماتیک با ایران است. بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، جن ساکی تصریح کرد: موضع ما همچنان این است که آماده مذاکرات دیپلماتیک هستیم، امریکا آماده است تا بر سر میز بنشیند و با شرکایمان در چارچوب 1+5 و ایرانی‌ها درباره توافق گفت‌وگو کند. ما قصد نداریم گامی برای کاهش تحریم‌ها‌برداریم. ما چنین گزینه‌ای رو میز قرار نداده ایم.

 وی در ادامه گفت: اما در حال حاضر، اروپایی‌ها از ما دعوت کرده‌اند و ما منتظر ایرانی‌ها هستیم. سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمله هوایی اخیر امریکا به شرق سوریه و این ادعا که پیام حمله به ایران چه بوده است، مدعی شد: پیام رییس‌جمهور بایدن این است که برای محافظت از امریکایی‌ها، اقدام می‌کند و زمان تهدید او حق دارد که به روش انتخابی خود دست به اقدام بزند.

 

نظر شما