شناسهٔ خبر: 45936088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

حل مشکلات سیستان و بلوچستان نیازمند نسخه ای جداگانه است

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرایط این استان با سایر استان‌های کشور متمایز است و مشکلات استان باید با نسخه‌جداگانه و مختص خود استان، حل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست با کریم یاوری مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه میانگین شاخص‌های توسعه استان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد و برای جبران این عقب ماندگی، استان مورد توجه همه ارکان نظام بویژه شخص مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است؛ اظهار داشت: سیستان و بلوچستان بالاترین رشد اعتباری را در کشور داراست و در صورتی که اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد، می‌توان بخش اعظمی از این مشکلات را رفع کرد.

وی افزود: طی دوسال اخیر، بسیاری از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان فعال شده و بخشی از معادن غیرفعال خلع شده به چرخه فعالیت بازگشته و معادن جدید نیز آغاز به کار کرده است که نشانگر یک حرکت نو برای اشتغال پایدار است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شرایط فعلی که استان چالش‌های زیادی دارد، ایجاد اشتغال باید نسبت به بقیه استان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

موهبتی گفت: از آنجایی که کارفرمایان استان مواد اولیه مورد نیاز خود را از مرکز کشور تهیه می‌کنند و برای رساندن محصول تولیدی به بازارهای مرکز کشور باید هزینه حمل و نقل بیشتری نسبت به سایر تولیدکنندگان کشور بپردازند، بایستی بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هدف از سفرش به استان را بررسی مشکلات بنگاه‌ها و رسیدگی به مساله حقوق و دستمزد معوقه کارگران با توجه به فرارسیدن پایان سال عنوان کرد.

کریم یاوری گفت: بر اساس بررسی انجام شده، کارگران برخی شهرداری‌های استان و پیمانکاران دارای حقوق و دستمزد معوقه هستند و با اقدامات استان نیز تعداد بنگاه‌هایی که در این زمینه‌ها مشکل دارند به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای ۱۸ قانون را بر عهده دارد که مهمترین آن قانون کار است که از مثلث کارگر، کارفرما و کارگاه تشکیل شده است.

نظر شما