شناسهٔ خبر: 45935984 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رضایی: توقع کسب ۱۵ سهمیه دوومیدانی پارالمپیک توکیو داریم

ظریفه ملک‌پور

رییس انجمن پارادوومیدانی با اظهار رضایت نسبت به عملکرد ۸ ورزشکار اعزامی به امارات گفت: با عملکرد خوبی که دوومیدانی کاران معلول در این تورنمنت داشتند امید به کسب ۳ سهمیه دیگر در دوومیدانی داریم.

صاحب‌خبر -

بهمن رضایی در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد دوومیدانی کاران معلول اعزامی به فزاغ امارات اظهار کرد: این تورنمنت که برای تایید کلاس بندی بین المللی و کسب رنکینگ جهانی بود، با ۸ ورزشکار شرکت کرده بودیم که ۶ ورزشکار کلاس بندی بین المللی آنها تایید و موفق به کسب رنکینگ شدند.

وی گفت: در این تورنمنت تغییر کلاس ۳ نفر از دوومیدانی کاران به ضرر ما تمام شد و نتوانستیم به نتایج پیش بینی شده دست پیدا کنیم. البته با رکورد خوبی که حامد امیری و سعید افروز در پرتاب نیزه ثبت کردند، ما را به کسب طلای این دو دوومیدانی کار در پارالمپیک توکیو امیدوار کرد.

رضایی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد سهمیه دوومیدانی در امارات کسب شد، تصریح کرد: سهمیه های کسب شده در حال حاضر مشخص نیست و باید از طرف IPC به کمیته ملی پارالمپیک اعلام شود. البته بعد از ۲۱ اسفند که دومین مرحله رکوردگیری دوومیدانی در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار می شود، تعداد سهمیه های کسب شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک نهایی و اواخر فروردین لیست دوومیدانی کاران اعزامی به توکیو به کمیته برگزاری بازیها اعلام خواهد شد.

وی افزود،: هدف ما از شرکت در این تورنمنت کسب رنکینگ جهانی و تایید کلاس بندی بین المللی دوومیدانی کاران پارالمپیکی برای شرکت در توکیو بود که به این هدف دست پیدا کردیم.
 
رضایی در پایان گفت: تیم دوومیدانی تا به الان ۱۲ سهمیه کسب کرده که امیدوار به کسب ۳ سهمیه دیگر هستیم. البته این که از این تعداد چند نفر به توکیو اعزام می شود بستگی به سیاست کمیته ملی پارالمپیک دارد. در دوره قبل با ۲۶ ورزشکار در پارالمپیک ریو شرکت کردیم و تنها موفق به کسب ۱۲ مدال شدیم، این دوره با توجه به محدودیت ها، ستاد بازیهای پارالمپیک تصمیم دارد تنها کسانی را به توکیو اعزام کند که مدال آور باشند.

انتهای پیام

نظر شما