شناسهٔ خبر: 45935863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر امور اجتماعی امور مساجد خراسان خبر داد؛

آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد تربت‌حیدریه در طرح نذر هشتم

مشهد - مدیر اجتماعی امور مساجد خراسان گفت: در چهارمین دوره از اجرای طرح نذرهشتم، ۱۰ زندانی از زندانیان جرائم غیرعمد و معسر در شهرستان تربت‌حیدریه آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

مهدی رجب پور صنعتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای چهارمین دوره از اجرای طرح نذر هشتم در استان خراسان رضوی بیان کرد: در چهارمین دوره از اجرای طرح نذرهشتم، ۱۰ زندانی از زندانیان جرایم غیرعمد و معسر در شهرستان تربت‌حیدریه آزاد شدند که هشت نفر در راستای طرح نذرهشتم و دو نفر به مناسبت شهادت حضرت زینب (س) آزاد شدند.

مدیر اجتماعی امور مساجد خراسان گفت: یکی از اتفاقات مثبت این دوره از اجرای طرح نذرهشتم پای کار بودن امام جمعه شهرستان تربت‌حیدریه بود، حجت‌الاسلام عصمتی خود شخصاً دغدغه این کار را داشتند و در اجرای این طرح بسیار پای کار بودند.

وی افزود: زندانیانی که امروز در راستای طرح نذر هشتم آزاد شدند به واسطه تلاش‌ها و هزینه نهاد امام جمعه، خیرین، مساجد و نمازگزاران شهرستان تربت‌حیدریه بود.

رجب پور صنعتی با اشاره به اینکه مراسم خوبی در زندان تربت‌حیدریه برای آزادسازی زندانیان برگزار شد، گفت: این مراسم با سخنرانی امام جمعه تربت‌حیدریه و مسئولین فرهنگی شهرستان تربت‌حیدریه برگزار شد.

وی بیان کرد: دو اقدام مهم در چهارمین دوره از اجرای طرح نذر هشتم اتفاق افتاد، یکی اهدای بسته‌های حمایتی و معیشتی به زندانیان آزادشده و دوم اینکه زندانیان آزاد شده سه روز به همراه خانواده به زیارت امام هشتم (ع) اعزام می‌شوند و سپس در پیوند با امام جماعت و مسجد محله خود به زندگی آبرومندانه باز خواهند گشت.

مدیر اجتماعی امور مساجد خراسان با اشاره به کشوری شدن طرح نذر هشتم اظهار کرد: هر زندانی جرایم غیرعمد و معسری که در راستای اجرای طرح نذر هشتم آزاد شود به همراه خانواده سه روز مهمان امام رضا (ع) خواهند بود، هرچند که شیوع ویروس کرونا دست ما را بسته ولی این کار در راستای اقدامات فرهنگی طرح نذر هشتم قرار دارد.

وی افزود: این جریان باید بین مردم فرهنگ‌سازی شود، از یک طرف زندانیان آزادشده باید بدانند که آزاد شده دست امام رضا (ع) به واسطه نمازگزاران، ائمه جمعه، ائمه جماعات و خیرین هستند، لذا امیدواریم که این افراد بعد از آزادی ارتباط خود را با مساجد بیشتر کنند و در مقابل نمازگزاران هم به این افراد کمک کنند و با آغوش باز پذیرای این افراد در باشند.

نظر شما