شناسهٔ خبر: 45931229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بررسی آخرین وضعیت قره‌باغ در تماس وزرای دفاع روسیه و ارمنستان

وزرای دفاع روسیه و ارمنستان در تماس تلفنی آخرین وضعیت آتش بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ارمنستانی بعدازظهر شنبه به وقت تهران از گفت‌وگوی وزیر دفاع  ارمنستان با همتای روس خود در زمینه تازه‌ترین وضعیت در قره باغ کوهستانی خبر دادند.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به به نقل از وزارت دفاع روسیه  نوشت که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «واگارشاک هاروتیانیان» وزیر دفاع ارمنستان رایزنی تلفنی انجام داد. در بخشی ازبیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «همکاری دو جانبه، وضعیت کنونی در مناطق اجرای وظایف صلح‌بانان روسی در قره باغ و همچنین سایر موارد مورد علاقه دو طرف در این گفت‌وگو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

وزیر دفاع ارمنستان چندی قبل از استقرار بیشتر نیروهای روس نزدیک با مرز با جمهوری آذربایجان و افتتاح دومین پایگاه نظامی روسیه در این کشور استقبال کرد (جزئیات بیشتر).

این در حالی است که وزیر خارجه ارمنستان روز شنبه در مصاحبه با یک رسانه روسی خواهان خروج همه کسانی از قره باغ کوهستانی شد که آنان را «مزدوران خارجی» خواند.

«آرا عیواضیان» وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ریا نووستی» گفت، همه مزدوران خارجی که توسط ترکیه و جمهوری آذربایجان به منطقه درگیری قره باغ آورده شده اند باید بلافاصله و بطور کامل خارج شوند. ترکیه و جمهوری آذربایجان این ادعاها را کاملا بی اساس میدانند و آن را رد کرده‌اند.

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کرده و خواستار برکناری او از قدرت هستند.

انتهای پیام/ص

نظر شما