شناسهٔ خبر: 45930969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با سی بی اس مطرح شد؛

ناگفته های فرمانده تروریست های سنتکام از حمله ایران به عین الاسد

عبدالحمید بیاتی

فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام در اظهاراتی زوایایی جدید از حمله موشکی سال گذشته ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس، تارنمای شبکه سی بی اس آمریکا در برنامه‌ای با اشاره به حمله موشکی سال گذشته ایران به پایگاه عین الاسد نوشت: حمله موشکی سال گذشته ایران به پایگاه نظامی عین الاسد متعلق به نیروهای آمریکایی در عراق، بزرگترین حمله موشکی بود که تاکنون علیه آمریکایی‌ها انجام شده است. ۱۱ موشک ایران به این پایگاه که تا قبل از حمله دو هزار نیروی آمریکایی در آن مستقر بود، اصابت کرد.

بر اساس این گزارش، ایران در سال گذشته در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، اقدام به حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق کرد.

ژنرال «فرانک (کنت) مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در یادآوری حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد به خبرنگار شبکه سی بی اس گفت: اتفاقاتی در حال رخ دادن بود که اگر ما در اینجا (پایگاه عین الاسد) اقدام صحیحی را انجام نمی‌دادیم، ممکن بود ما را به سمت جنگ سوق دهد.

ژنرال مک کنزی یک سال بعد از حمله موشکی ایران، مدعی شد: اگر در آن حمله نیروهای آمریکایی جان خود را از دست می‌دادند، ما دست به اقدام تلافی جویانه می‌زدیم. در صورت تخلیه نشدن این پایگاه، ممکن بود ۲۰ تا ۳۰ هواپیما و ۱۵۰ نیروی آمریکایی را در آن حمله از دست دهیم. زمانیکه سازمانهای اطلاعاتی آمریکا پی بردند که ایران در حال آماده‌سازی حمله موشکی است، زمان کافی برای تخلیه یکهزار نظامی آمریکایی و ۵۰ هواپیما از پایگاه عین الاسد وجود داشت.

این فرمانده آمریکایی افزود: آن حمله‌ای بود که مطمئناً شبیه اش را ندیده بودم و تجربه نکرده ام. موشک‌هایشان دقیق است. آنها تقریباً همان جایی را می‌زدند که قصد زدنش را داشتند.

براساس این گزارش، در بیش از یکصد نیروی آمریکایی که در معرض حمله عین الاسد قرار گرفتند، آسیب‌های مغزی شدید ناشی از انفجارهای قوی موشک‌های ایران تشخیص داده شد.

نظر شما